Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: start på hakkearbejde

  1. #1
    drebis Gæst

    start på hakkearbejde

    Jeg har lige hakket min første hue og den er faktisk blevet helt fin (billede kommer senere) meeen der er lige et lille problem:
    kanten forneden "ruller" lidt, og den næste hue som jeg lige er begyndt på gør det samme
    Nogen der kan hjælpe og fortælle hvad jeg gør forkert så ville det være

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Jeg tror, at du skal prøve at sende en pb til VTJ. Hun er den bedste hakker herinde.

    Jeg ved ikke om man kan hakke en "ribkant" på. Man kan hakke både ret og vrang. Men det er jeg ikke så god til endnu.

    Jeg er ved at rundhakke en vante/håndledsvarmer. Min "ribkant" har jeg lavet med strikkehækling først. Og det er hele manchetten.

    Du kan se den i tråden "Strikkehækling".
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    drebis Gæst
    ja jeg tænkte også på før om jeg skulle ha skrevet til hende med det samme men det kunne jo være der var andre der også havde problemet så derfor prøvede jeg her først :) Jeg er blevet helt vild med at hakke

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Det er også sjovt at hakke. Og jeg synes det er spændende at kunne bruge så mange forskellige strikke- og hæklemetoder som muligt. Jeg udfordrer jo hele tiden mig selv i at kunne noget, jeg måske troede, at jeg ikke kunne. Jeg er bare ikke så hurtig til at hakke. Men det gælder også strikning og hækling.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    start på hakkearbejde

    Jeg har svaret drebis på en pb, men jeg ligger lige svaret herind også.

    Tillykke med huen drebis. Hvis du laver en hakket ret og vrang så ruller kanten ikke, men ved almindelige masker så gør den - der findes flere gode råd som jeg har prøvet og kanten ruller stadig væk.

    En anden gang vil jeg gerne at man stiller sine spørgsmål inde på rokken under hakning, for så er der flere som får glæde at jeres spørgsmål og mine svar. Husk at ligge et billed ind på rokken af jeres hakkede ting. Jo flere ting der blivet vist, jo flere får vi måske til at hakke.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #6
    drebis Gæst
    Nu har jeg fået at vide af VTJ at kanten ikke ruller hvis jeg laver ret/vrang, ;) så nu skal jeg så lige finde ud af hvordan jeg laver vrang (medmindre en venlig sjæl kan fortælle mig det) :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    start på hakkearbejde

    Under hakning har jeg lavet en tråd hvor der ligger lidt forskellige masketyper

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=23630&page=2
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #8
    drebis Gæst
    Jeg har været inde og se i den tråd men jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg laver den vrangmaske.
    Når jeg har slået masker op skal jeg vel i næste række lave ret/vrang? så hvordan skal jeg tage ned i lodrette maske for der er jo kun de masker der er slået op og derfor ikke de vandrette endnu???????????
    :( sorry ved godt jeg ikke fatter ret meget i aften ;)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    start på hakkearbejde

    du skal først lave en almindelig enkrogshakning så får du den lodrette maske på den næste omgang
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  10. #10
    drebis Gæst
    se det er jo der jeg har problemet for det er ligesom de første to rækker der ruller men nu prøver jeg igen ;)
    har jeg forstået det rigtigt at jeg først laver 2 rækker og efter første tilbagerække kan jeg så lave en ret/vrang på næste henrække?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •