Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Valg af broderimaskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21

    Valg af broderimaskine

    Hej alle sammen

    Vi er her i huset blevet enige om at vi vil investere i en broderimaskine, vi har selvfølgelig været ude og kigge på flere modeller og har læst meget på nettet.
    det vi vil bruge en broderimaskine er kun til hjemmebrug, det er ikke en plan om at skulle lave noget der skal sælges.
    men som det ser ud nu står valget imellem en husqvarna designer 1 eller en designer se, men vi kan ikke lige overskue hvad der er forskel på de 2 maskiner. den ene sælges med 4d lille pakke og den anden med 5d også lille pakke, og det med programmerne er endnu mere forvirrende, vi vil gerne have et program hvor vi kan lave billeder og clipart om til broderi, vi vil også gerne kunne ændre størrelserne på broderierne, og vi vil også gerne have nogle forskellige skrifttyper, så kan man lave dem selv vil det jo være super. hvad er jeres erfaringer med ovennævnte maskiner og hvilket program kan hvad

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://www.5dlearningcenter.com/5DEmbroidery.htm

    HER ER LIDT OM PROGRAMMET - MEN PRØV AT LED PÅ YOUTUBE OGSÅ, DER ER HELT SIKKERT NOGET DER.

    http://www.husqvarnaviking.com/ko/7118.htm

    jeg har kigget lidt og de ældste designer 1 har ikke usb, hvilket du skal have hvis du køber en maskine (nej det skal du ikke, men det gør overføring af broderier til maskinen betydelig nemmere ;))

    prøv at se efter maskinen på yuotube også. Jeg kunne også forestille mig at der måske var en støre ramme til se modellen - men jeg tror du kan sammenligne dem på det sidste link.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Inger1 Gæst
    De store rammer findes kun til den sidste nye Diamonen. Ellers er den største 15x36cm. Det er ved at være yt med diskettedrev og som du skriver så er lettere med usb.

    Inger

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21
    Tak for svarene,

    ja jeg har set designer1 både findes med usb og med diskette, der er valget faldet på usb modellen.

    programmerne roder jeg stadig rundt i, måske fordi jeg nu har kigget så meget på dem, jeg må få sælgeren til at forklare lidt om hvilket program der opfylder de ønsker vi har.

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Programmet 5D. I det lange løb er det billigst at købe hele pakken for du kommer hurtig til at ville noget mere. Hvis du sammenligner priserne. På denne side er de vejlende priser på Husqvarnas ting og de dækker stort set hele landet. http://www.symaskiner.dk/
    Har selv 5D og en Designer1 med usb. Drømmer om den næste maskine Diamonen de luxe, som bliver min sidste maskine..................
    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Vær opmærksom på at nogle ældre programmer ikke er nemme at få til at køre på nye computere. Så det skal tjekkes.
    Jeg kender ikke programmet men inger har ret når først man begynder at lege med det er det dejligt at kunne lave lige det broderi man har brug for
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Knhobby Se meddelelser
    Vær opmærksom på at nogle ældre programmer ikke er nemme at få til at køre på nye computere. Så det skal tjekkes.
    Jeg kender ikke programmet men inger har ret når først man begynder at lege med det er det dejligt at kunne lave lige det broderi man har brug for
    Du kan downloade filer til både til Windows 7 og Vista, så der er ingen problemer
    Prinsessen

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21
    ja jeg kan godt høre at min ide om at spare lidt på programmet ikke er vejen frem, men hvad det er jo også dyrt at købe maskiner så man kan lige så godt få det fulde udbytte af den, jeg har set det fulde 5d til 7500 hvilket jo er lidt mindre end andre steder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21

    Nyt Spørgsmål

    Jeg har siddet og læst om forskellige maskiner, og nogle har automatisk klipning af hoppesting, er det meget besværligt hvis ikke det er på maskinen ??

  10. #10
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
    Jeg har siddet og læst om forskellige maskiner, og nogle har automatisk klipning af hoppesting, er det meget besværligt hvis ikke det er på maskinen ??
    Bestemt ikke og jeg har ikke det på min designer1. Det giver bare lidt ekstra arbejde når det skal klippes rent. Hvis der er flere trådskift i et broderi klipper jeg dem af inden jeg starter den næste farve......................

    Inger

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •