Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Morstriks "kniplerier"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270

    Morstriks "kniplerier"

    Jeg har besluttet at jeg vil lærer at kniple. I første forsøg har jeg lavet et bogmærke, som består at 5 mønstre, det sidste inden frynserne drillede og måtte pilles op et par gange, om det blev rigtigt ved jeg ikke (det finder jeg ud af når det næste bliver lavet)
    varmestuestrik 001.jpg
    Jeg har lært det efter bogen Kretiv Fritid "Finere håndarbejde" købt i kigkassen, samt jeg fandt en kniplebog på nettet til fri download http://www.nytiknipling.dk/dokumente...0Knipling1.pdf

    Jeg vil prøve at lave en billedeserie over de forskellige mønstre, når jeg knipler næste bogmærke.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er du sørma kommet hurtig efter...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    Syntes da lige det var forleden du fortalte du ville lære det og vupti så er der er bogmærke
    Dejligt hvis du husker at lave en billedserie måske der så er flere der tør kaste sig ud i at turde prøve

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Så fik jeg lavet næste bogmærke, det ikke fordi det tager så lang tid at kniple, det der tager tid er at få snoren på pindene.

    knipling 001.jpg så er der klar til at blive kniplet knipling 002.jpg mønster 1 knipling 003.jpg mønster 2 knipling 004.jpg mønster 3 knipling 005.jpg mønster 4 knipling 006.jpg mønster 5 knipling 007.jpg det færdige bogmærker knipling 008.jpg og set ved siden af det første


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Syntes da lige det var forleden du fortalte du ville lære det og vupti så er der er bogmærke
    Dejligt hvis du husker at lave en billedserie måske der så er flere der tør kaste sig ud i at turde prøve
    Hej Lene!
    Jeg har det sådan når der er noget der skal læreres, enter så kan jeg eller også kan jeg ikke. Men for et par år siden fik jeg at vide fra en som knipler (hun bor i nærheden af Mors) at når jeg kan lave orkis, så kunne jeg også lærer at kniple, så er det med at går igang i mens man tror på at man kan.


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Sådan! Hvor ser det godt ud og legende let - når andre gør det :-)

    Jeg har altid synes det hører til de finere hånsarbejder, som alle mine totter nok ikke vil forliges med. Måske endnu mere er det tålmodigheden det kniber med.
    Man altså hvor jeg beundre de fine ting der kan fremstilles.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Hvor er det flot gået sådan selv at lære at kniple. Jeg prøvede for mange år siden men gav op. Det kan være jeg skulle finde det frem og prøve igen efter din billedserie men det bliver først når været er dårligt.
    Varme rokke-kram
    Connie

  8. #8
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af morstrik Se meddelelser
    Hej Lene!
    Jeg har det sådan når der er noget der skal læreres, enter så kan jeg eller også kan jeg ikke. Men for et par år siden fik jeg at vide fra en som knipler (hun bor i nærheden af Mors) at når jeg kan lave orkis, så kunne jeg også lærer at kniple, så er det med at går igang i mens man tror på at man kan.
    Jeg har faktis i flere år godt ville prøve men fik altid at vide det var tidskrævende og svært osv. men det ser jo let ud og jeg har faktis en bog der hedder Nyt i knipling(begynderknipling for børn og voksne) af AASE Nilson som jeg engang fik fat i på en sjov måde
    Men nu mangler jeg da bare sådan et bræt osv til at lege på en dag.
    Jeg elsker nye udfrodringer

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200

    Smiler

    Du må være meget lærenem, når du allerede laver bogmærker. Jeg har aldrig prøvet at kniple, mens synes det ser godt ud, når andre laver det med fuld fart i pindene. Fortsæt endelig dit gode arbejde
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Skøn tilgang du har haft til det dér knipleri "Hvor svært kan det være?" - skønne resultater
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •