Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Bryllupskage opskrift søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Bryllupskage opskrift søges

    Jeg har lovet en god bekendt, der skal giftes lige om lidt, om jeres hjælp.
    Hendes mor vil meget gerne bage bryllupskage, som skal være i flere etager. Men de opskrifter som de har smagt, er ikke gode nok.....
    Bryllup er 14 maj, så frisk frugt og meget gerne chokolade må indgå i opskriften.
    Der skal laves kage til 150-200 mennesker.
    Bogormen


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Prøv at kigge på : www.dr-kogebogen.dk og så skriv bryllupskage så kommer der forskellige forslag ....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    25 Nov 2009
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    64

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Det blir da noget af en fest, med 150- 200 mennesker.

    Jeg kan vidst ikke hjælpe med nogen opskrift med ønsker held og lykke med opgaven
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  5. #5
    garn på flugt Gæst
    Kagekonen.com har en opskrift på mudcake, hun laver også forskellige mousser, som er baseret på husblas - jeg er selv vild med limemousse, hindbærmousse og tobleronecreme. Hvis det skal være en rigtig frisk men samtiddig sød sommerkage tror jeg, at jeg ville vælge;
    drømmekagebunde (evt med hakkede mandler, som lige har været en kort tur i ovenen inden de kommes i dejen)
    Fyld; champagnemousse og friske jordbær i det ene lag og hvid chokoladeganage i det andet lag. evt med en mudcakebund mellem de to lag fyld. Husk at smøre kagen op med smørcreme, hvis du vil overtrække med marcipan/fondant - ellers sveder den.
    Velbekomme

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Hvor øvet er moren i at lave festkager? Skal det være med fondant eller fx påsmurt chokolade?

    Hvis hun ikke har prøvet at lave sådan en kage før, så vil jeg anbefale, at hun holder sig fra fondant, opsmøring (fx UCF) eller marcipan.

    Det kræver megen øvelse at lave en kage med fondant osv., der (i mine øjne) er flot nok til et bryllup. Så hellere smøre hvid chokolade(ganache) ujævnt på (kan ikke lige forklare det bedre).

    Men det afhænger selvfølgelig også af, hvad brudeparret er til (stringent s. casual).

  7. #7
    klasus Gæst
    Her må Camilla Blosterberg kunne være med http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/O...0624132034.htm og den er faktisk ikke så svær - heller ikke for en nybegynder, hvis man bare har mod på det - og godt smager den.

    KlaSus

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jeg undrer mig så over, at der står, kagen skal stå i 4 dage, når der er frisk fløde i. ;o)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •