Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Vores dukkehuse - Billeder!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Ide Vores dukkehuse - Billeder!

    Jeg tænkte på, om vi ikke skulle lave en tråd, hvor vi lagde billeder ind af vores dukkehuse, nye som gamle

    jeg skal nok kravle op på loftet og finde mit gamle dukkehus frem, og tage lidt billeder af det. men det kunne være så hyggeligt at se, hvad folk har stående rundt omkring.

    det er jo ingen hemmelighed, at jeg er facineret af disse små hjem, nye som gamle
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Mit gamle samlesæts-dukkehus

    så fandt jeg det frem fra loftet. Det er gammelt og har ligget lidt for fugtigt, nogle af pappladerne klæbede lidt sammen.

    det er nu lidt sødt, og de møbler der er i det, er dem, som jeg emst har brugt dertil. havde også en masse andre småting, men de ligger ikke sammen med det. de ligger nok et andet sted, eller også er de måske røget ud, men umiddelbart tror jeg det ikke.

    kan huske, at min ynglingsdukke, som bar den kjole, der ligger i huset, kun havde en arm, men hun var stadig min yngling. gad vide, om hun ligger sammen med alle de andre småting.

    bliver næsten helt nolstalgisk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    nærbillede af kjolen

    tog lige lidt nærbilleder af kjolen, den ligger på sengen i dukkehuset, så man kan ikke se den tydeligt. Kan godt forstå, hvorfor den var min drømmekjole som lille pige

    har også lige vasket plastigdelene af dukkehuset, og tørret pappet af. inden jeg lægger det tilbage i papkassen igen. tror at jeg vil lægge bagepapir mellem pappladerne, så klistre de ikke sammen i tilfælde af fugt, selvom vores loft er rimeligt tørt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af xanadue : 22-04-2011 kl. 11:28 Årsag: tilføjelser
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    Jeg tænkte på, om vi ikke skulle lave en tråd, hvor vi lagde billeder ind af vores dukkehuse, nye som gamle

    jeg skal nok kravle op på loftet og finde mit gamle dukkehus frem, og tage lidt billeder af det. men det kunne være så hyggeligt at se, hvad folk har stående rundt omkring.

    det er jo ingen hemmelighed, at jeg er facineret af disse små hjem, nye som gamle
    God ide.
    Jeg har lagt billeder ind af mit dukkehus, som jeg gav en renovering.
    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24823 = mange billeder.
    Nu leger børnrbørnene med mus og hus, når de er på besøg.
    Dejligt det nu står fremme i stuen igen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å hvor ser det hyggeligt ud.. mit gamle dukkehus var et familie dukkehus, det gik videre til en i familien der nu havde et barn til den alder. Men jeg kan tydeligt se det for mit indre øje..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    tak for henvisningen til den gamle tråd. hvor var det hyggeligt at sidde og læse om din renovering af musedukkehuset ;-D sikke nogle kreative ideer :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •