Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: VTR klæb eller anden god stivelse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Feb 2009
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    8

    VTR klæb eller anden god stivelse

    Hej alle

    Ved ikke om dette er det rigtige sted at sende mit spørgsmål, men da jeg skal bruge klæben til dukkehusting er det her jeg prøver

    Jeg er ved at lave en hattebutik i 1:12, og til hattene mangler jeg stivelse. Jeg kan INTET finde i hobbybutikker i København, og alm. strygestivelse er ikke stift nok.

    Jeg læste en anbefale VTR klæb i en gammel tråd her på siden, og har ledt efter det med lys og lygte, men kun kunne finde det på CC Hobbys hjemmeside.

    Er der nogen der kan anbefale en god stivelse, eller ved om man kan få VTR klæb i københavns området, eller om jeg skal bestille hos CC eller finde noget lignende i udlandet?

    Jeg har som nævnt prøvet strygestivelse uden god succes, og sukkerstivelse blev stift, men er ikke godt da jeg stadig efter stoffet er stivet skal arbejde en del med det...

    Håber nogen kan hjælpe

    Hilsen Charlotte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    http://www.cchobby.dk/vtr-klaeber-1-l.aspx
    her kan du bestille det pr. postordre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu skal jeg give en oplysning videre som jeg fik for nygelig da jeg spurgte efter noget bestemt amrikansk stivelse, som desværre ikke fåes mer.

    Man kan bruge almindelig skolelim til stivelse evt. fortynde det med vand........ jeg har ikke haft tid til at afprøve det endnu men jeg tror faktisk på det, det kan jo også vaskes ud..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    lillebi Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu skal jeg give en oplysning videre som jeg fik for nygelig da jeg spurgte efter noget bestemt amrikansk stivelse, som desværre ikke fåes mer.

    Man kan bruge almindelig skolelim til stivelse evt. fortynde det med vand........ jeg har ikke haft tid til at afprøve det endnu men jeg tror faktisk på det, det kan jo også vaskes ud..
    Det virker ganske glimrende... vi brugte det da vi lavede mors dukke hus..til at få folder i gardiner/forme små duge og til at få skørter til at få den rigtige facon, såå det vil sagtens kunne bruges til hatte også.

    Limen skal være rimelig tynd for ikke at det synes når matrialet er påført lim og der kan ske en lille farve ændring,når limen er blevet påført.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vi har prøvet at lave noget med det klæber og en anden gang ville jeg ikke give så mange penge for det - men vælge at bruge tapetklister. Det synes jo heller ikke og kan laves lige nøjagtig så tynd som man vil have det. Funktionen af det var nøjagtig den samme i hvert til fald ifm det vi lavede... Papirssnor viklet om små balloner og så blev de tørre og ballonen væk så kan kunne lave kyllinger ud af det

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    Håber at du vil sætte nogle billeder ind af din hattebutik!

    da jeg selv er ved at lave et dukkehus, og i øvrigt er meegt glad for denne hobby, så ville det være skønt at se en andens håndværk :-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    17 Feb 2009
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    8
    Fantastisk med gode råd.
    Jeg skal helt sikkert hjem og prøve det med skolelimen.
    (Har haft lidt bøvl med nettet, derfor den sene reaktion...)

    Jeg vil meget gerne poste billeder undervejs, og når butikken er færdig. Det er sjov at dele og dejligt at få inspiration fra andre.

    Tusinde tak for hjælpen

    Charlotte

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    det lyder super Charlotte. vil glæde mig til din tråd med hattebutikken :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu skal jeg give en oplysning videre som jeg fik for nygelig da jeg spurgte efter noget bestemt amrikansk stivelse, som desværre ikke fåes mer.

    Man kan bruge almindelig skolelim til stivelse evt. fortynde det med vand........ jeg har ikke haft tid til at afprøve det endnu men jeg tror faktisk på det, det kan jo også vaskes ud..
    Skolelim er godt til decupagearbejde og de omtalte dukkehusprojekter, som kun skal tørres af. Som stivelse til emner, der skal vaskes, tror jeg ikke det duer. Det bliver nærmest som lak, når det er tørt. Det kan vist ikke vaskes af er der nogen herinde der har prøvet?
    Bare lige så du eller andre ikke gør noget I fortryder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •