Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hækleopskrifter for begyndere..

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2010
    Geografisk sted
    Videbæk
    Indlæg
    1

    Hækleopskrifter for begyndere..

    Hejsa..

    Jeg forsøger at lære at hækle og søger nogen nemme opskrifter at starte med.. Nogen forslag? (helst ikke noget ind ind og udtagning for det har jeg ikke fattet endnu )

    Mvh Helle

  2. #2
    Tina Gæst
    Et halstørklæde er lige til at gå til.
    Ell. oldemorsfirkanter - som så også kan blive til at halstørklæde ell. et tæppe.

    Rigtig god fornøjelse.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    grydelapper - det er små nyttige projekter - hvor man også har mulighed for at lære mere end man kan i forvejen - og projektet er til at overskue - og hvem siger de behøver at være ens. (hvis man, som jeg, har svært ved at skulle lave 2 helt ens ting ) Her er et link, hvor du kan lære at tage ud, men tør du ikke det er der også opskrift på små håndklæder. http://www.familiejournal.dk/Handarb...ydelapper.aspx
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    hvad med hagesmække?
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    jeg kan anbefale to bøger, som har en bunke lette opskrifter og små projekter, samt forklaringer og visning af de fleste masker. jeg har selv brugt politikens hæklebog. det er en meget let tilgængelig bog, holdt i et sprog, som ikke gør tingene for vanskelige.

    men havde jeg kendt til Hæklet af Lene Holme Samsøe, så havde jeg valgt den som min første hæklebog. der er nogle flotte og let tilgængelige opskrifter, maskerne er let forklaret og der er mange billeder og tegninger.

    det er en bog, som let og sikkert viser en grundideerne til hækling, og gør at man kan nå op til et mere avanceret niveau, samtidig med at man kan slå op, hvis man ikke lige kan huske, hvordan en ebstemt maske skal laves.

    jeg kan helt klart anbefale begge bøger. de har lært mig meget :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •