Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Strikkemaskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Strikkemaskine

    Jeg prøver igen her. Har ingen aning om strikkemaskiner. Min datter ønsker sig en, men vi har aldrig prøvet eller set sådan en.

    Hvad skal man kræve af en strikkemaskine, hvis man aldrig har prøvet en, og hvad skal den kunne?? Manual f.eks.??

    Det er et fødselsdagsønske, men jeg er bange for at købe katten i sækken med sådan en brugt.

    Pt. har de to på dba.dk -

    1.
    Andet, Strikkemaskine

    Kr. 1.500
    Produkt Andet Mærke Strikkemaskine , Royal Knitmaster 323

    2.
    Andet, royal knitmaster 321 m. hulkort, strikkemaskine sælges med...
    9. apr Kr. 1.200
    3.
    Supplerende tekst
    http://i.dbastatic.dk/images/2/49//7...411_0666_2.jpg Strikkemaskine, som ikke er blevet brugt i mange år. Har kun brugt den i en meget kort periode, ca. 6 mdr. Den har ellers virket helt fint.
    Den kan lave fine mønstre, som f.eks. vist på billedet. Manual og mønstre medfølges.
    Jeg ved desværre ikke mere om den, men I er selvfølgelig velkommen til at komme forbi og se på de

    Ved nogen herinde, om de er værd at investere i - når man er totaltnybegynder ??

    Tak - som sagt- det er til en gave til en rund fødselsdag, så skulle gerne være ok ..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    P.s.Nummer tre står til 1500 kr -

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://maskinstrikning.dk/forum

    måske det kunne være et godt sted at kigge
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    marion Gæst
    kender ikke de maskiner men helt klart smut ind forbi maskinstrikning.dk der ved jeg 100 % sikkert at der er nogen der kan hjælpe kender kun til brother...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    en 323 eller en 326 er en god begyndermaskine, det er hulkortmaskiner, men du skal være opmærksom på at du nok skal skifte nålebremsen ud, men det kan du se på nålene, når du skal kikke på maskinen, nålene skal ligge helt nede, hænger de oppe i luften, ja så skal den fornyes, en toyota ville jeg nok ikke købe, men det er fordi jeg ikke kender den, den er nok ok, men ved det ikke.
    Men prøv at gå ind på det link som knhobby har lagt ind, jeg ved du vil få meget hjælp der med køb at maskine, samt en masse begynderhjælp.
    Hilsen
    Lis

  6. #6
    Inger1 Gæst
    Maskine nr. 326 er en god maskine og strikkede på en i mange år og de sidste mange år har min søster strikket på den uden problemer.

    Inger

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Tusind tak allesammen. Men kan vi ikke blive enige om, at der SKAL følge en manual med når man ikke kender til en sådan maskine i forvejen ?

    Det må vel være et MUST....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg har ikke strikkemaskine mere - men har strikket rigtigt meget førhen.

    Jeg har haft tre maskiner - alle Brother.

    Og selvfølgelig skal der følge en manual med.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Jeg vil foreslå en Brother, de to andre bliver ikke lavet mere.
    Jeg har for mange år siden undervist i maskinestrik, og har prøvet de fleste maskiner der var på marked,
    Prinsessen

  10. #10
    lillebi Gæst
    Min første maskine var en Royal knitmaster. Det var en rigtig god maskine som jeg faktisk godt kan savne ind imellem og som jeg ærgrer mig over at jeg solgte videre, da jeg købte en brother.
    jeg syntes at det var en rigtig god maskine at lære på. Men du bør nok undersøge dem nøje og evt. få en lille demo på dem fra dem der ejer dem inden du køber, for har de problemer med at få maskinen til at køre problemfrit så er det ikke den maskine du skal bruge penge på. Og jo du skal altid ha en manual med.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •