Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: at tage arbejdet af væven før det er færdigt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    13

    at tage arbejdet af væven før det er færdigt

    Hejsa Jeg har for snart et år siden sat 10 meter trend på min væv som skulle blive til en masse viske stykker. Men jeg har kun kunne lave ca 4 meter ind til videre, og jeg brænder efter at komme i gang med noget andet. Så jeg spekulere på og der er nogen her der ved om det er muligt at pille trenden af, og gemme den på en måde så jeg ved senere lejlighed kan sætte den tilbage når jeg får mod på det igen. det skal også siges at væven har stået uberørt i snart 4 måneder. Men jeg ved så ikke om det er noget der spiller ind. håber der er nogen der kan svare.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det tror jeg godt, at du kan med forsigtighed. Du skal først klippe det vævede af med ca. 10 - 15 cm trend, så du kan binde for det vævede. Derefter må du hellere binde 4 steder for skellet inden du tager skelpindene ud. Hvis skellet forsvinder er trenden ikke noget værd og kan ikke bruges igen. Så gætter jeg på, at du bare skal hånd "hækle" trenden af (lige som når man tager den af trendbordet). Og så binde den så godt sammen, at den ikke kan løbe op igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •