Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 15 FørsteFørste 1234567814 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 141

Emner: Hjælp til möbius opskrift

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har nu besluttet mig til at blive ved med at slå op til jeg har en kort ende (10 -12 cm) hængende. Det har jeg nu og jeg har 220 masker på. Nu vil jeg så fjerne den ekstra rundpind, jeg brugte til at slå op med. Nu skal jeg så finde ud af, om jeg skal lave et "loop" (hvad kan man ellers kalde sådan et "kryds") på wiren - inden jeg samler maskerne op for neden. Skal lige et smut ind i "Drops" i "garnstudio".
    Sidst redigeret af Strikkelene : 07-12-2011 kl. 14:26 Årsag: fik skrevet forkert
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50
    Jeg forstår din tekst sådan at du har slået maskerne op på sædvanlig måde. Så skal der ikke laves et "kryds", men tages masker op i løkken under maskerne. Prøv at se Drops video. Jeg slog også 220 masker op - jeg skal vist have fat i en længere rundpind. Det er lidt svært efterhånden, som arbejdet bliver større med en for lille rundpind (80 cm). Sjovt er det at strikke - god fornøjelse.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det har jeg også lige selv fundet ud af inde i Garnstudios video. Jeg er også lige ved at tage maskerne over på en længere wire inden jeg begynder på opsamlingen.

    Nu er jeg begyndt, men det er da noget stramt noget. Jeg samle 4 -5 masker op og trækker dem ind på wiren. Ellers kan jeg ikke samle flere op. Det er noget hårdt for fingrene og hænderne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det var det!! Puha! Det tog mig det mest af en time at samle dem op. Nu strikker jeg første omgang almindelig ret. Det føles lidt stift at sidde med.

    Det stive forsvinder nok, når jeg har strikket et par omgange. Og maskerne er temmelig store, så jeg strikker ikke stramt.

    Jeg er spændt på, hvordan det bliver når jeg skal skifte farve. Jeg havde sat 2 maskemarkører i, men den ene har jeg tabt igen. Så jeg har kun 1 på nu.

    Hvorfor mon der ikke er lyd på Drops video? Jeg har da slået lyden til på min computer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50

    Smiler


    Der er håb forude - tre-fire omgange så bliver det lettere

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror, det er en 100 cm wire, jeg har fået dem over på. Men den føles ikke lang nok, så nu sætter jeg den lige straks sammen med en 120 cm. Jeg er næsten henne ved maskemarkøren, hvor jeg skal til at strikke de nederste masker i blå. Det bliver skægt.

    Jeg kan ikke skubbe maskerne frem. Det er for stramt. Jeg er ved at brække mine fingre.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvem mon da har slået så stramt op Lene ¿ Undskyld - ku' ik' lade være
    Derfor er det godt at slå op på en tykkere pind - eller at lægge pinden dobbelt.
    Bliver det sådan når du slår op på den måde?

    Jeg har kun prøvet at slå op på den anden måde.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, jeg slog op over 2 rundpinde. Ekstrapinden var endda tykkere end den, jeg strikker med. Så på det tidspunkt var det ikke stramt. Jeg tog den over på en længere wire, men stadig med samme strikkepind størrelse. Det var først, da jeg skulle samle maskerne op forneden, at det blev stramt. Jeg vil prøve at lirke lidt med maskerne. Det hjælper når jeg har strikket maskerne i første omgang (2. omgang).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    Nora Gæst
    Jeg syntes også det er MEGET stramt at samle masker op. Derfor har jeg opgivet at slå op på den "almindelige" måde.
    Første omgang er også lidt svær, men så går det fint. Ja man skal lirke lidt med maskerne. I starten fordi det er lidt stramt og senere fordi det strikkede "fylder" mellem ringene og derved tager plads. Her kan det være en fordel at sætte det over på en længere rundpind.
    Held og lykke med det.
    Nora

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Ej hvor lyder det godt Lene. Aflæg endlig beretning, jeg følger gerne din historie
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •