Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 15 1234511 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 141

Emner: Hjælp til möbius opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84

    Hjælp til möbius opskrift

    Hej,

    Jeg har fundet denne opskrift på en fantastisk möbius. http://8922127384080266632-a-1802744...attredirects=0
    Jeg kan sagtens slå op til en möbius, men er ikke helt klar til denne opskrift på engelsk. Er der nogle der kan hjælpe med en oversættelse???

    På forhånd tak..
    Hilsen
    Katharina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Send mig en pm med din mailadresse.
    Tror jeg har noget, der kan hjælpe dig. : )

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Ja den er rigtignok flot , jeg er rigtig glad for at strikke Møbius , men kunne også godt bruge lidt hjælp , er det okay jeg sender dig en pb?
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Hendes Verden har haft en opskrift på Møbius og dengang havde de lavet en strikkevejledning med på nettet. Den var meget let forståelig så prøv at søge der.

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Nu høre jeg til de tungnæmme hvad hedder dette mønster, som möbius er strikket i? Når man leder på google så er det jo bare drejningen der hedder sådan eller er jeg helt tabt bag en vogn.hvis nogen tænker eller siger ja har jeg det helt fint med det.
    Her er en anden måde... http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=100


    Inger

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Nu høre jeg til de tungnæmme hvad hedder dette mønster, som möbius er strikket i? Når man leder på google så er det jo bare drejningen der hedder sådan eller er jeg helt tabt bag en vogn.hvis nogen tænker eller siger ja har jeg det helt fint med det.
    Her er en anden måde... http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=100


    Inger
    Du har ret møbius er kun drejningen, du kan strikke den i lige det mønster du har lyst til.
    Tror nok det egentlig hedder en Mobiusknude og er opkaldt efter ham den geniale der opfandt denne drejning som er så speciel.

    Ved det altså kun fordi jeg engang har googlet ordet ;-)


    Og her er så det lille korte stykke om den geniale mand -


    Moebius was a German mathematician from the beginning of the 18th century.
    Moebius var en tysk matematiker fra begyndelsen af ​​det 18. århundrede.
    He developed and gave the name to the turned circle ring on which this design is based.
    Han udviklede og gav navn til den vendte cirkel ring, som dette design er baseret på.
    Sidst redigeret af Jeanne Thøgersen : 10-04-2011 kl. 10:29 Årsag: indsat sidste afsnit

  7. #7
    Inger1 Gæst
    Det var også det jeg fandt ud af og derfor blev jeg altså forvirret end jeg er i for.....
    Tak så blev jeg lidt klogere IGEN dejligt............

    Inger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Er 100 masker for mange eller for få til en møbius til migselv? Jeg har temmelig smalle skuldre.

    Jeg kommer lige i tanke om, at jeg vil strikke den 2-farvet rød/blå. Jeg har jo det uldgarn, jeg købte på håndarbejdsmessen i Borås i Sverige i september. Når jeg har samlet maskerne op mellem dem, jeg har slået op (er ikke startet endnu), kan jeg så bare tilsætte det blå garn og strikke med det på den ene side og det røde på den anden?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    Tak Inger :-)

    Den måde der bliver slået op på der,kan je da vist bedre hitte ud af.....det må jeg prøve

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er også den, jeg vil bruge. Den med 8-tallerne ser mere indviklet ud.

    Jeg har lige set en, hvor der skulle slås 120 masker op og en anden, hvor der skulle slås 160 masker op. Jeg tror, at den sidste bliver alt for stor til mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 15 1234511 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •