Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 15 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 141

Emner: Hjælp til möbius opskrift

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    6560 Sønderjylland
    Indlæg
    170
    Citat Oprindeligt indsendt af bjergged Se meddelelser
    Hvordan har du slået op til den hæklede möbius???
    Den ser rigtig flot ud
    Sådan http://vimeo.com/21166631. Meget, meget nemt og allerede ved 2 omgang går det helt af sig selv: fra midten og ud på begge sider.

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Nu har leg prøvet at blive klog på denne herssens Möbius og den er jo bare SÅ fed og jeg tror at min datter ville bliver monster glad for sådan en i julegave
    Men hvor mange masker skal man slå op til en teenager der bruger str M/L? Jeg kunne godt tænke mig at strikke den i lidt kræftigt garn, pind 5 eller 6.

    Jeg kan jo se på Drop's video at med ret strik, bliver det ikke så kønt, når den ene side er ret og den anden vrang Men hvad sker der hvis jeg strikker "1 omgang ret og 1 omgang vrang" Eller er det pæner med perlestrik hele vejen??
    Så frygter jeg bare at jeg aldrig når at blive færdig, i hvert fald ikke til denne jul
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har gået og tænkt lidt over det. Jeg vil trække wiren ud af de opsamlede masker og så tage en hæklenål og samle de blå masker op på den måde. Så undgår jeg, at maskerne bliver så stramme, at de hverken vil frem eller tilbage på pinden. På wiren glider de godt nok. Jeg tror ikke, at der sker noget ved det. Det er jo de samme masker, jeg bare vil samle op i med en hæklenål og det blå garn istedet for med den måde, damen i videoen viser. Jeg tager jo alle maskerne op på strikkepinden med hæklenålen.

    Bjergged! Det vil tiden vise. Det er jo det, jeg vil prøve. Og så vil jeg "forskyde" mønsteret sådan, at der, hvor der før var vrang, vil jeg strikke ret og over ret vil jeg strikke vrang. Vi kan jo kun finde ud af, hvordan det bliver ved at prøve os frem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #54
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50

    Min færdige Møbius

    Jeg er blevet færdig med min første møbius. Det blev ganske god, men jeg kunne godt have brugt den bare lidt større i omkreds. Den er fin som hue, halsrør, men lidt for stram som sjælevarmer. Jeg laver en mere på en pind ½ nr. større. Jeg kender en pige, som er mindre end mig - jeg tror hun vil blive glad for at få denne her .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hvor er den bare blevet flot
    Hvor mange masker har du slået op og hvilken pind str har du brugt?
    Undskyld at jeg spørger så meget, men jeg er total ny i strikkeverden og har ikke mod til at trævle alt for meget op
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #56
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50
    Jeg slog 220 masker op. Det bliver så til 439 på en møbius. Jeg brugte et nøgle Kauni (140 g) på pind 3½. Det passer til en str. medium. Jeg vil som sagt prøve på pinde ½ nr. større og så slå maskerne op efter Cat Bordhi vejledning.

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Super
    1000 tak for dit svar
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  8. #58
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den er meget sød, Ellen!

    I aften vil jeg hive wiren ud af de dumme masker (den nederste kant) og så samle dem op med en hæklenål. Så bliver de helt sikkert meget løsere.

    Jeg får også 439 masker på, når jeg har alle maskerne på.

    Sikke jeg skal hygge mig med forskelligt håndarbejde i aften og i morgen mens orkanen hyler os om ørerne heroppe i Nordjylland.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvor er den blevet flot Elllen.

    Bjergged jeg tøver også lidt, selv om det ser spændende ud. Mit "problem" er synes det er mange penge 160 kroner for 1 ngl verdi, jeg har læst herinde at der er til 3 stk, men hvis det går helt i fisk, så har jeg spldt pengene. Hvrfor mon det er så stort et nøgle??
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    I kan jo bare købe garn i Finland. Det jeg strikker af (som jeg købte på messen i Borås, Sverige til 40 svenske kroner pr. nøgle/fed (hvad kalder man det?)), koster 7,5 Euro i Finland. Det er 55,76 danske kroner. Det er 100 % uld, 100g og en løbelængde på 170 meter.

    Linket kan I finde i besked nr. 12 på side 2 i samme tråd.

    Jeg har godt nok ikke prøvet at få det sendt hjem. Men mon ikke Finnerne kan finne = finde ud af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 6 af 15 FørsteFørste ... 2345678910 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •