Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 15 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 141

Emner: Hjælp til möbius opskrift

  1. #21
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50
    Jeg kan godt se at videoen beskriver det helt anderledes. Jeg var også inde for at se den opskrift der er henvist til på Drops. Jeg kan se man strikker fra midten af arbejdet og så ud til begge sider (op og ned). Som jeg forstår det skal man have den dobbelte antal masker end man ellers ville. Lidt spøjst - jeg tror jeg vil prøve


  2. #22
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50

    Møbius

    Jeg er gået igang. Jeg er spændt på hvordan det bliver. Jeg lavede en strikkeprøve, så jeg håber det passer. Jeg strikker i Kauni.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Ellen H. Se meddelelser
    Jeg er gået igang. Jeg er spændt på hvordan det bliver. Jeg lavede en strikkeprøve, så jeg håber det passer. Jeg strikker i Kauni.
    Det ser spændende ud.! Og flot farve.!
    Hvilken en af opslagsmetoden har du brugt.? Jeg kunne godt tænke mig at forsøge den, som "paapinden" linker til.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvor ser det spændende ud Ellen. Er det nemmere at forstå når man kommer igang? Jeg synes det virker lidt uoverskueligt på "påpindens" tegning.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  5. #25
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50
    Jeg har brugt Drops måde at slå op med. Det var meget svært at strikke de første omgange, men nu går det lettere. Rundpinden skal som minimum være 80 cm, gerne længere. Da jeg var igang så jeg den video der ligger på "Påpinden", den tror jeg jeg vil prøve, hvis der bliver en næste gang.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det ser godt ud, Ellen!

    Jeg vil bruge den normale opslagnings metode, når jeg går igang med min. Den der 8-tals opslagning ser temmelig indviklet ud. Det virker mere overskueligt at slå op på normal måde og så samle et ulige antal masker op forneden bagefter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Nora Gæst
    Jeg er lige blevet færdig med min tredie moebius. Jeg syntes de er sjove at strikke, og så er de perfekte til rester. Det specielle ved en "rigtig" moebius er, at den strikkes indefra og udad. Det gør, at de to halvdele bliver ens og at der kun er én (men lang) kant at lukke af. HUSK at strikke i perlestik, hvis du ønsker den skal være ens. Hvis du strikker ret, bliver halvdelen i ret udad og den anden halvdel i vrang udad.
    Den første moebius slog jeg op som på Drops. Det var ved at give mig en hjerneblødning, så højt blive mit (ellers for lave) blodtryk. Jeg syntes det var nærmest umuligt at samle masker op, selv om jeg slår op på to pinde. Da jeg skulle strikke anden moebius, tog jeg nogle tykkere pinde og slog op på, da jeg tænkte, at det så blev løst nok. Alligevel opgav jeg at samle masker op.Så slog jeg masker op som til heelix-sokker og så kører det bare derud af.
    http://www.youtube.com/watch?v=54eCQHWixo0
    Eneste forskel i forhold til videoen er, at jeg bruger en slags garn og ikke to.
    Jeg har strikket på 80 cm kabel og vil anbefale det i starten. Når man har strikket et stykke, kan man evt. skifte til 100 cm, men det har jeg ikke gjort.
    Jeg har strikket på pind 3,5 i alpaca fra Drops eller lignende garn. Jeg har slået 260 masker op (x2). Det passer til to gange rundt om halsen til mig.
    Held og lykke med jeres moebiusser. De er sjove at strikke og et godt samtaleemne.
    Nora

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Findes der "forkerte" møbiusser?

    Hvad nu, hvis jeg strikker den ene halvdel ret og den anden vrang? Jeg kan ikke huske, hvem det var, men jeg har set én, som vendte møbiussen om og strikkede ret den modsatte vej (istedet for vrang). Jeg har ikke lyst til at strikke perlestrik. Hvad nu, hvis jeg strikker skiftevis ret og vrang i én omgang og så bytter om. Så kommer det nok til at ligne retstrikning.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Nora Gæst
    Med en "forkert" moebius mener jeg en, hvor man slår op og drejer opslaget en omgang inden man begynder at strikke, som man ellers ville gøre. Det giver en drejet cirkel som en moebius, men den er strikket "oppefra og ned" og vil derfor have to uafhængige kanter. På en "rigtig" moebius er den øverste og nederste kant den samme. Håber det giver mening. Kan ikke selv forstå det, men det virker.
    I forhold til ret og vrang. Prøv at se denne video fra Drops. Til sidst i videoen, kan du se, hvordan den kommer til at se ud, hvis man kun strikker ret. Så er det lettere at se, hvordan man skal strikke, hvis man ikke vil strikke perlestrik.
    http://garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=100
    Nora
    PS Det er MEGET vigtigt med maskemarkører i starten og midtvejs, da man ellers ikke kan se, hvor man er.

  10. #30
    Ellen H. er offline Bruger der venter på email godkendelse
    Tilmeldingsdato
    18 Sep 2011
    Geografisk sted
    Gjøl, Aabybro
    Indlæg
    50
    Hej Nora.
    Dejligt at høre fra en erfaren møbiusstrikker.

Side 3 af 15 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •