Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Dear jane???

  1. #1
    Astalina Gæst

    Spørgsmål Dear jane???

    hej jeg er en pige der gerne vil begynde at sy dear jane patchwork men jeg aner ikke hvor/hvordan jeg skal finde mønstre på blokke eller for den sags skyld hvordan reglerne for hvor store forskellene skal være
    så hvis du ligger inde med noget er du så sød at skrive?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Dear jane???

    Prøv at læse i den her tråd om der skulle være noget du kan bruge

    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=438
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    4
    Du kan købe bogen der hedder Dear Jane af Brenda Manges Papadakis. Heri er mønstrene på alle 225 blokke i den rigtige størrelse.
    Mange hilsener fra Helle

  4. #4
    Astalina Gæst

    Flov oke

    tak helle
    den må jeg se om jeg har råd til

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Hej Astalina

    Jeg er selv igang med en Dear Jane, og her skal du høre hvordan jeg har gjort:

    Først og fremmest så er der rigtigt meget at læse på denne hjemmeside: http://www.dearjane.com/ og her kan du også bestille boge, der er et must at have efter min mening. Man kan også låne den på biblioteket men jeg ventede på den i over et halvt år! I bogen er der også meget læsestof, bl.a. Brendas breve til Jane og der er billeder af tæpper der er blevet inspireret af det oprindelige tæppe.

    Jeg har valgt at mit tæppe skal være grønt, der skal være et 1 cm bredt gitter mellem alle de firkantede blokke, og de aller yderste trekanter er også ensfarvet. Gitter og de yderste trekanter er alle holdt i lysegrønt, der også er grundfarve i alle blokkene. Det er lagenlærred jeg har købt mange meter af! Desuden har jeg købt næsten 50 forskellige patchworkstoffer i forskellige grønne mønstre, og hvert mønster bliver brugt til 3-4 forskellige blokke der selvfølgelig ikke kommer til at sidde ved siden af hinanden.

    Da jeg så havde fået bogen fotokopierede jeg hver enkelt blok - jeg forstørrede dem lidt da jeg godt ville have et lidt større tæppe.

    Hver blok består af op til rigtig mange dele, så når jeg skal klippe og sy en blok, så markerer jeg først på papirkopien hvilke dele, der skal være grundfarven og hvilke dele der er det mønstrede stof. Desuden nummererer jeg delene så jeg ved præcis hvor de skal sidde. Derefter klipper jeg papiret ud, sætter stykkerne på stoffet med nåle og tegner omkring dem. Når de er klippet ud kan jeg fæstne alle dele til den enkelte blok på et gammelt viskestykke og så er det bare at sy derudaf.

    Jeg syr på amerikansk, dvs. jeg lægger to stykker sammen vrang mod vrang og hæfter med nåle i hver ende. Hvis stykket er langt, sætter jeg også nåle undervejs. Så er det bare at sy lige i den tegnede streg.

    Når man så har syet et stykke tid, så har man 4 tal der siger noget om shro langt man er nået. Mine tal er 37-10-1-1119 og det betyder at jeg har syet 37 firkanter, 10 trekanter, 1 hjørne og ialt har brugt 1119 stykker stof.

    På et tidspunkt blev det lidt svært at overskue alle blokkene, så jeg syede dem på gitteret og fæstnede det hele på et gammelt dobbeltlagen med sikkerhedsnåle, så det er bare at bredde det ud på gulvet, så man man se hvor de enkelt farver vil passe ind.

    Det blev en lang forklaring, men er du i tvivl om noget, så kan du bare spørge.
    Hilsen Bakkely

  6. #6
    Astalina Gæst
    hmmmmmmmm...
    hvad gør du af de sømme der skulle have været vrangsømme????
    og hvad bruger man de der tal til????

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Citat Oprindeligt indsendt af Astalina Se meddelelser
    hmmmmmmmm...
    hvad gør du af de sømme der skulle have været vrangsømme????
    og hvad bruger man de der tal til????
    Hvad mener du med "vrangsømme"?

    Tallene kan man bruge når man snakker med andre der syr Dear Jane og så for at se hvor langt man er nået.
    Hilsen Bakkely

  8. #8
    Astalina Gæst
    sømme der er på vrangsiden af arbejdet i dette tilfælde indvendigt i arbejdet

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    Citat Oprindeligt indsendt af Astalina Se meddelelser
    sømme der er på vrangsiden af arbejdet i dette tilfælde indvendigt i arbejdet
    Hej Astalina

    Mener du der hvor der er applikeret på? For det gør jeg slet ikke! Jeg syr alt som jeg har forklaret ovenfor. Hvis det er noget buet er det lidt mere besværligt, men det kan godt lade sig gøre.

    På Hendes Verdens hjemmeside kan du se billeder af hvordan jeg gør: http://www.hendesverden-magasinet.dk...ent=149&id=153

    Men jeg kan se at vi bor nogenlunde i nærheden af hinanden - jeg bor mellem Dalby og Faxe -, så du kan da bare komme forbi så kan du se hvad jeg har lavet. Send mig en PB hvis du er interesseret, så finder vi ud af noget.
    Hilsen Bakkely

  10. #10
    Astalina Gæst
    ok men det er nok ikk så nemt for jeg skal jo i skole hver dag...
    men det kan da være bor du i nærheden af åbakkevej så kan det være når jeg er på besøg hos min veninde.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •