Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Erfaring med Waldorf dukke søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Erfaring med Waldorf dukke søges

    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave en Waldorf dukke, men har aldrig prøvet at lave dukker før.

    Hvor er det mon billigst at købe ind til sådan en henne?
    Og vil det være noget jeg bare kan gå i gang med på egen hånd eller vil et kursus være bedre?

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af brexen Se meddelelser
    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave en Waldorf dukke, men har aldrig prøvet at lave dukker før.

    Hvor er det mon billigst at købe ind til sådan en henne?
    Og vil det være noget jeg bare kan gå i gang med på egen hånd eller vil et kursus være bedre?
    Måtte google for at se hvad de dukker er for nogle størrelser men de er da søde.

    Kan ikke rigtig se hvor man køber mønstre og sæt med evt hoveder osv, men brugte altså heller ikke meget tid på google.

    Hvis du kan sy på maskine kan jeg da ikke se det skulle være et problem at gå i krig med en dukke UDEN kursus. der er da lavet en masse materiale bl.a af Jytte de Mylius om hvoirdan man syr nisser og skovtrolde i bløde materialer. måske det kan være en hjælp.

    Rigtig god fornøjelse med projektet :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Brexen.
    Prøv at tjekke disse gamle indlæg. Jeg har lagt rigtig mange link ind til både mønstre billeder mm.
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ight=mariechen
    Du skal nok scrolle lidt gennem indlæggene.................

    Se dig for, hvor du handler materialer. Jeg har i tidernes morgen handlet trikot til krop og hoveder hos "slöjd Detaljer" har ikke lige linket her, men du kan google.
    Uld til at stoppe indeni: der er jeg bedst tilfreds med det, jeg har købt hos Renee (Rokker med webbutik - se hendes profil) Det "vandrer" ikke ud gennem stoffet ved leg.
    Bare lidt erfaringer herfra.
    Ellers skriv igen.
    Hilsen strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Strikke Marie

    hvor er de fantastiske de dukker du har lavet

    Jeg er jo helt grøn inden for dette, så jeg har ingen idé om hvilke eller hvor meget matrialer jeg skal købe.

    Ved du et sted hvor man kan købe et mønster på en dukker der ca er 50 cm? eller har du måske selv et mønster du vil dele?

    Hvor meget tror du det vil koste at lave en dukke i den str?

    Håber du er klar på 10000 spørgsmål til professoren

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Der også nogle bøger på bibloteket du kan prøver at låne hjem da er der forklaringer på hvor meget du skal bruge jeg mener at de også blev udviklet i Rudolf Striner skolerne
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Strikke Marie - tak for linket - jeg var her jo ikke på det tidspunkt, så jeg har nydt tråden sammen med en spand

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Selv tak, vi er her jo for at dele..........................og her er jo et stort netværk af erfaringer, når vi henter lidt her og der.
    Det er meget forskelligt, hvad prisen for en dukke bliver, men en på ca. 40-45 cm koster nok 150 - 200 kr at lave, men, men, men...............
    man kan jo starte med noget mindre. Jeg plejer at sige, at de små posedukker med krop af velour eller fast stof er megt billige og gode begynder modeller. Man kan jo altid finde en rest stof eller en gammel velourdragt, der kan slagtes, og så øve sig. Hvis man ikke lige har trikot, kan man godt bruge ribstof enten en rest eller nyt. Det kan dog være for elastisk og svært at styre. Mine første dukker lavede jeg i naturfarvet samt brunt strækstof. De holdt i rigtig mange år - måske ligger de på loftet endnu?
    Hvis du har mod på andre, så gå igang med de dukker, hvor der er en krop med arme og ben. De kan enten hænge på fra starten eller syes på bagefter - men start ikke med en dukke med led medmindre, du er øvet, for så er det let at miste modet.
    Der er nogle gode bøger af Anne Meyer på biblioteket, men ellers skal jeg prøve at finde nogle link med mønstre. Der er masser på nettet. Mener også der er en "tutorial" - fremgangsmåden på at sy og samle den på en af Flickr siderne???????????????
    Gå bare i krig, du drømmer ikke om, hvor mange dukkebørn, du kan komme af med inden du får set dig om.
    Hilsen Strikke Marie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Brexen: du har fået , så glæder vi os til at se de små dukkebørn her på siden.
    Hilsen Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •