Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Små hæklerier.

  1. #1
    nette strik Gæst

    Små hæklerier.

    Hæklenålen har holdt fri i et par mdr hos mig, nu kom den frem igen.
    Lidt nyt pynt til påsken.
    Hæklede påskeæg 001.jpg Hæklede påskeæg 003.jpg

  2. #2
    nette strik Gæst
    Jeg deler gerne ud.
    Nette`s Hæklede påskeæg.

    Rester af hæklegarn nr. 10, hæklenål nr. 1,5
    Et hønseæg str. XL eller flamingo æg.

    Første del:
    8 lm luk til ring med 1 km.
    1. omg: 3 lm, 17 stg i ringen, luk med 1 km i 3. lm.
    2. omg: skift evt. farve, # 12 lm spring 1 m over,1 fm i næste m # gentag # til # 9 gange i alt, bryd garnet.
    3. omg: skift evt. farve, 1 km i buen med de 12 lm,3 lm, 1 stg, 3 lm,2 stg, 2 lm,. i næste bue #2 stg, 3 lm,2 stg, 2 lm# gentag # til # 9 gange i alt. Luk med 1 km i 3. lm fra starten.

    Bryd garnet.

    Anden del, som de første 3 omg. Blot brydes garnet ikke til slut.

    HÆFT ALLE ENDER på begge dele. Dog ikke den sidste fra anden del den bruges til at hækle videre med.

    Sammen hæklingen af de to dele.
    3 km til midt lm bue. # 5 lm, 1fm i buen med de 3 lm i den første del, 5 lm, 1 fm i lm buen med de 3 lm i anden del # gentag # Til # til ægget er ¾ lukket, kom ægget i det hæklede, hækel videre med ægget i omg. ud. Bryd garnet. Lav evt. en løkke af garn enden til ophæng.
    [ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH][ATTACH]Mønster til påskeæg 017.jpg[/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH][/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    nette strik Gæst

    Hr. og Fru. salt på skovtur.

    Det skønne vejr lokkede til udendørs arbejde i haven i dag, Og da jeg netop har hæklet disse salt og peber kyllinger, kom de med i vores lille skov til fotografering.
    Forårsdag 008.jpg

    Forårsdag 012.jpg

    Forårsdag 015.jpg

    Forårsdag 016.jpg

    Forårsdag 018.jpg

    Hæklet omkring santa maria glas.

  4. #4
    nette strik Gæst
    kylling i påskeæg`s fængsel 001.jpg

    kylling i påskeæg`s fængsel 002.jpg

    Lige et par æg og kyllinger mere, de er stivet med sukker så det tog flere dage at tørre dem.
    Børnebørnene kalder dem kylling i fængsel.

  5. #5
    nette strik Gæst
    En lap på drengens bukser.

    Jeg har en meget frisk og aktiv barnebarn (dreng på 7 år.),som slidder hul meget hurtigt, især kræerne. så min datter spurgte om jeg ikke kunne finde på noget sjovt og anderledes som lap på hans bukser.
    Dette blev de første lapper.
    rør 005.jpg

    rør 010.jpg

  6. #6
    nette strik Gæst
    Det er alt længe siden jeg har lagt foto ind i denne tråd, har helt ærligt glemt det..

    men nu skal de sidste 2 projekter lige frem her,.Cirkel tørklæde 001.jpg cirkel shawl
    og Flower power shawl.

    Hæklet sjal og sokker til hele familien 003.jpg begge mønster fra Ravelry

  7. #7
    nette strik Gæst
    Jeg er helt fascineret af det sjal,ville lige vise jer at det er blevet til 3 stk. nu, julegaver tror jeg.nu skal de blot vasket og blogges

    farverne passer ikke helt, de er ikke helt så skrappe.
    3 flower power sjaler 001.jpg

    3 flower power sjaler 003.jpg

    3 flower power sjaler 005.jpg

    opskriften er her http://www.ravelry.com/patterns/libr...er-power-shawl

    og den er nem og hurtig. det sidste har jeg brugt dette garn, DELANO farve nr. 22 pris 2 nøgler = 50 kr.det matcher ganske godt det orginale. synes jeg.
    http://www.youtube.com/watch?v=848RNmwFkYc blomsten blot et andet maske antal. bliver hæklet sammen under vejs inden blomsten er helt færdig.

  8. #8
    nette strik Gæst
    I går lavede jeg en efterårs buket, hæklede blomster limmet velcro på bagsiden, velcro på en blomsterpind. og grene fra paraply busken fra haven. lidt farve til stuen.
    Lyserøde hæklet blomster 002.jpg

    Lyserøde hæklet blomster 003.jpg

    Lyserøde hæklet blomster 005.jpg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •