Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Orkis med nål og ikke skytte?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33

    Orkis med nål og ikke skytte?

    Hej

    Er der nogen her, som kan orkere med nål og ikke med skytte, for jeg kan bare ikke få det til at vende rigtigt inde i hovedet, når det er med skytte. Nålen synes et så meget mere naturligt værktøj for mig. Men her opstår mine problemer også, for skal jeg lære teknikkerne, er der kun et fåtal af beskrivelser på nål, mens resten er det, jeg ikke kan få til at vende rigtigt inde i mit hoved.

    Et andet problem er, at jeg ikke har kunnet finde nogle danske beskrivelser, så jeg kan kun alle betegnelserne på engelsk. Min mor fortalte mig, hvad det hedder på dansk, men hun kan ikke finde ud af det. Så her kommer nok en del spørgsmål på banen bare fordi det ikke er samme sprog.

    Er der nogen her, som kan hjælpe mig?

    Hilsen HTHS

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 May 2010
    Geografisk sted
    4573 Højby Sj
    Indlæg
    270
    Hej
    http://www.haandarbejdsbladet.dk/ under håndarbejdsteknikker findes en vejledning i nåleorkis


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Hejsa. Tak for dit links, men jeg er nået et godt stykke videre end det og mangler nu vejledning i nogle mere komplicerede teknikker. Der var til gengæl en masse andre ting, jeg kunne bruge på linket, så det var jo dejligt!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må vi se hvad du laver med den nål, for nu er jeg da godt nok nysgerrig...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Hundeuld, jeg sender nogle billeder ind lige så snart mit kamera har fået nye batterier. Men lige nu er projektet bogmærker til hele familien.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Så fik jeg strøm på og taget et billede.

    1. og 2. forsøg er den gule og den lyserøde blomst .

    3. forsøg var en flakon, men den er ikke med, for den er godt nok krøllet, . Det var før jeg opdagede taktikken med, hvordan arbejdet skal vende for IKKE at krølle osv. Hjertet lavede jeg bagefter, og det var her jeg opdagede teknikken.

    Jeg lavede et par bogmærker inden den fine røde her i samme tykkere garn som hjertet, men jeg talte forkert i opskriften og fik en mere bølget kant. Det er rettet i den røde, som der ingen fejl er i.

    Helene
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Nøj hvor ser det godt ud

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ok det var da utroligt man kan lave det så godt bare med en nål, bliv endelig ved, jeg er spændt på at følge dig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Er helt solgt syntes det er flotte ting du laver.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2007
    Geografisk sted
    GEDSTED
    Indlæg
    9
    Det eneste problem jeg har fundet med brug af nålen er faktisk, at det ikke rigtig kan lade sig gøre at lave de der forflyttede ringe (thrown rings) uden at skulle bryde ringen og det giver jo noget værre noget. Man kan, hvis man klipper tråden, men er man i gang med en stor flakon eller lignende bliver det jo en masse trådskift.[/QUOTE]

    Du kan lave en splitring når du skal skifte omgang. Der er rigtig mange teknikker med nåleorkis. Det er jo ikke en ny opfindelse. Man har gjort det i mange år. Det der er det ny, er at det er kommet i bladene i Danmark.
    Havde jeg da bare tid til at hjælpe alle

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •