Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Nogen der har en Smarter By Pfaff C1100 Pro symaskine?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Nogen der har en Smarter By Pfaff C1100 Pro symaskine?

    Hej alle

    Det lyder måske mærkeligt, men jeg er meget tæt på at være i sorg..

    Min trofast symaskine igennem 10 år er ved at dø...

    Dvs. jeg hr haft den til doktor og han siger den ikke har langt igen... Den kan kun sy med almindelig sytråd nu.. det lidt tykkere quiltetråd giver den op over for..

    Og for en som mig som syr temmelig meget patchwork og ikke har tid nok i sofaen til at håndquilte er det ganske forfærdeligt!!
    (Ja I må gerne undre mig - men jeg kneb faktisk en tåre da jeg hørte at jeg meget snart ikke har en symaskine - måske er jeg underlig??)

    MEN, men... så begyndte jeg at kigge på ny maskine... Og det er jo ikke nogen overraskelse at der er meget at vælge imellem...

    Har altid ønsket mig en overtransportør, så jeg har primært kigget på Pfaff.
    Jeg HAVDE forelsket mig i Pfaff Quilt Expression 4.0:
    http://www.pfaff.com/dk/media/Expres...ure_danish.pdf

    Men da symaskine-maden satte min foretrukne tråd i cotton 12 (trådtykkelse) kørte den ikke særlig godt!!!

    Så foreslog han en SMARTER by Pfaff C1100 Pro...
    http://www.smarterbypfaff.com/dk/14.htm

    Og den åd min tråd råt og ganske flot...
    Men jeg synes maskinen er grim! og har ikke det bøjede bord som 4.0'eren har :-(

    Jeg havde faktisk fået penge af husbond med til at købe en ny maskine - men jeg blev så meget i tvivl at jeg gik igen!!

    Så nu er jeg i stor vildrede - der er ca 3000 krs forskel i pris på de to maskiner.

    Er der nogen derude der kender de to maskiner og som evt kunne give mig et råd med på vejen??

    (og hvis der er nogen der brænder inde med andre mærker/modeller, så sig også gerne til - jeg søger overtransportør (eller lign funktion), STORT friarmsareal, skal være underspole-sensor (som siger når man løber tør) og den skal kunne sy med cotton 12 tråd tykkelse)

    På forhånd tak allesammen!

    Knuz Brumby
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Hejsa
    Nej jeg har ikke sådan en maskine , men jeg ved det var en maskine der blev importeret en enkelt gang til billige penge , jeg vil klart anbefale den store expression i stedet den er efter min mening bedre og har det hele .Jeg mener selfølgelig 4.0
    Blot min mening om symaskiner
    Sidst redigeret af lotusblomsten : 01-04-2011 kl. 16:06 Årsag: Havde glemt at skrive modelnummer
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •