Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Afkalking af badeværelsesklinker

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    36
    WC rens.....er også rigtig godt at vaske linoliums gulve i

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Dejlig informativ tråd !!
    Den må ha en "stjerne", så den kan nemt kan findes igen.
    fra Tove

  3. #13
    Elise Gæst
    Jeg vil også give Zirikit helt ret - men er meget overrasket over at man kan bruge wc-rens til andet end toiletter - det vidste jeg ikke - er selv pedel på et lejrcenter og gør en del rent - har også en masse bruserum, der skal afkalkes og jeg plejer først at bruge et lidt stærkere rengøringsmiddel - skyller af med rindende vand og så bagefter et afkalkningsmiddel - så er man også sikker på at fugerne er mættet med vand, så de ikke blir ødelagt af afkalkningsmidlet.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Her i huset har der været brugt Cilit Bang 1 gang, og det var 1 gang for meget!!!! Det kommer ALDRIG ind i vores hus igen.

    Sprøjtede det på fliserne i vores brusekabine, 10 min. efter hvor jeg skulle til at skrubbe det af, var der kommet et mat hvidt skær over alle fliserne, som bare ikke var/er til at få af igen. Og jeg havde vasket fliserne med alm. rengøringsmiddel først.

    Måske det virker på helt blanke, glatte fliser, det skal jeg ikke sige, men hvis man har fliser med mat overflade, der oven i købet har lidt "krakeleret" mønster som det blev brugt i 80'erne, så ødelægger det mere end det gavner.

    Vi prøver nu hver evig eneste uge med Limelight og skuer og skrubber og håber så en dag de tidligere flotte fliser bliver pæne igen.

    I vores andet badeværelse, der har hvide glatte fliser, bruger vi også limelight, og når det har virket lidt, bruger jeg de farvede grydesvampe til at skrubbe af med. Den "hårde" sorte tynde side, den bruger jeg til fugerne, og det virker rigtig godt.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Hej Missemor - hvor køber du Limelight - jeg kan nemlig ikke finde det i "mine" butikker mere ??
    fra Tove

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har også godt bemærket, at det ikke er "allesteder" mere, men nogen gange har de det på tilbud i Netto, og så køber jeg nogle stykker. I Superbest har det som regel altid, og de gange jeg har været i Bilka har det også stået på hylderne.
    Det er iøvrigt super til at sprøjte på pletter på tøjet inden det vaskes, især græs på bukseknæ har vi haft meget af, med 4 knægte. Dog skal man passe på meget tynde kjolestoffer med f.eks. rødvinspletter, der kan der blive lidt skjoldet, hvis man bruger det, men om det er fordi rødvinen ikke er helt væk, eller det er limelight, det ved jeg ikke.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Ja, hvis du kan finde det, så er det lige før, du gerne må købe noget til mig !
    Og jeg betaler selvfølgelig og gladeligt alle omkostninger med forsendelsen.

    Jeg har ledt og spurgt i: Bilka - Føtex - SuperBest - Netto - Fakta - Rema1000 - Brugsen - Kiwi - Løvbjerg - Lidt.

    For det er så absolut mit foretrukne wc-rens og kalkfjerner (to forskellige flasker).
    fra Tove

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Tove Se meddelelser
    Ja, hvis du kan finde det, så er det lige før, du gerne må købe noget til mig !
    Og jeg betaler selvfølgelig og gladeligt alle omkostninger med forsendelsen.

    Jeg har ledt og spurgt i: Bilka - Føtex - SuperBest - Netto - Fakta - Rema1000 - Brugsen - Kiwi - Løvbjerg - Lidt.

    For det er så absolut mit foretrukne wc-rens og kalkfjerner (to forskellige flasker).
    Jeg skal nok holde øje, og vender tilbage når jeg finder det.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det her råd kan godt tåle dagens lys igen..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •