Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: General dryptud

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    General dryptud

    Nu har jeg gået med en gevaldig forkøelse i 3 dage som jeg har arvet af gemalen

    Min næse løber som det var en vandhane og er dermed godt rød og øm..

    Så kom jeg til at tænke på om der er nogle gamle husråd , som en af jer kender til dem omkring rød øm Rudolf næse..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Nu ved jeg ikke om du er tæt i næsen også men hvis du er så har jeg et råd en skål med kogende vand og et par dråber pebbermynteolie i så et håndklæde over hovedet som holdes over skålen så man er lukket helt inde med skålen, det løsner dejligt HUSK gør ikke som min mand gjorde da han var mega snottet! han kom en dråbe pebbermynte i hver næsebor

    God bedring

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Hvis det "kun" er den røde Rudolf så er cremer med morgenfrue og/eller solsikke rigtig godt. I min familie laver vi det selv som en slags balsam til både læber og næser og for det ikke skal være løgn så laver vi det også som cremer til hudirritation.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det skal prøves, jeg har pebermynte olie ude i køkkent.

    Stakkels din mand
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Ja godtnok synes hen at han pudsede næse meget før forsøget men han kom til at pudse den endnu mere bagefter hvor dum kan man være,
    Et andet godt råd er lad være med at bruge køkkenrulle eller mini køkkenrulle (toiletpapir) det ridser den ømfindtlige hud, brug kun papirs lommetørklæder eller endnu bedre en god gammeldags lommetørklæde det er det bedste.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Mar 2011
    Geografisk sted
    Sindal
    Indlæg
    41
    Gode gammeldagse lommetørklæder er en smittekilde uden lige, så de kan ikke anbefales medmindre man altså smider dem til vask efter en gangs brug.

    Papirslommetørklæder er derimod rigtig gode til ømme, snottede næser.

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Naja76 Se meddelelser
    Gode gammeldagse lommetørklæder er en smittekilde uden lige, så de kan ikke anbefales medmindre man altså smider dem til vask efter en gangs brug.

    Papirslommetørklæder er derimod rigtig gode til ømme, snottede næser.

    Og husker at vask i den forbindelse er 90 grader med forvask for ikke at smitte næste mand/quinde

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Jeg plejer at bruge et gammelt slidt bomulds lagen. Det blev revet i mindre stykker, og bruges som "engang lommetørklæder".

    Efter generalen er taget afsted igen, kommer det hele i en gang kogevask OG sengetøj.

    Så sover man SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt.

    God bedring hundeuld.
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min næse er også i løbetid. Det har den været et stykke tid, men nu løber den mere end den plejer.e

    Jeg synes, det virker fint med en lille dråbe pebermynte olie i hver næsebor. Så får man ihvertfald luft i næsen. Det er jo kun et stykke tid, det river lidt i næsen. Men lad være med at gnide jer i øjnene med den finger, I lige har haft pebermynteolie på. Så kommer øjnene også til at løbe i vand.

    Det kunne være, at man skulle prøve at spise noget med peberrod. Det river også godt i næsen og får den til at løbe. Eller måske hvidløg. Det er sådan noget "skrapt", der skal til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Hej hundeuld ville lige høre om pebermynte dampbadet hjelp på den tætte næse?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •