Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Rib syet på en overlock

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2010
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    12

    Smiler Rib syet på en overlock

    Hvordan syr jeg rib på med min overlock, eller bare løbegang til elastik?

    Hjælp hjælp :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Du syr rib på ligesom du vil sy to stykker stof sammen. Jeg har altid ribben liggende øverst, så jeg kan trække den, så det kommer til at ligge pænt. Er det f.eks. nederste kant på en bluse, sætter jeg 4 nåle i, så ribben bliver fordelt ligeligt.

    Løbegang til elastik, der plejer jeg at gøre det, at jeg overlocker kanten, og så syr jeg sømmen, f.eks. tvillingssøm, med alm. symaskine.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    ribben skal være ca 3/4 størrelse af hvad din bluse/buker er i rundkreds, så syr jeg ribben sammen til en rund ring, lægger den dobbelt og søm til søm og jeg har altid ribben indvendig i blusen/bukser, for så kan du bedre trække den, da den jo er mindre end det den skal syes på.
    Hilsen
    Lis

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af campisten Se meddelelser
    ribben skal være ca 3/4 størrelse af hvad din bluse/buker er i rundkreds, så syr jeg ribben sammen til en rund ring, lægger den dobbelt og søm til søm og jeg har altid ribben indvendig i blusen/bukser, for så kan du bedre trække den, da den jo er mindre end det den skal syes på.
    Hvis din maskine kan sy dæk-sømme, kan du afslutte med en sådan fra retten, som stikker overlock-sømmen til selve blusen og ser ret prof ud. Med en tvillingnål i den almindelige maskine, får du omtrent samme resultat, dog knap så elastisk.
    Mange hilsner
    Myre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af campisten Se meddelelser
    ribben skal være ca 3/4 størrelse af hvad din bluse/buker er i rundkreds, så syr jeg ribben sammen til en rund ring, lægger den dobbelt og søm til søm og jeg har altid ribben indvendig i blusen/bukser, for så kan du bedre trække den, da den jo er mindre end det den skal syes på.
    Hvis din overlocker kan sy dæksømme, kan du bruge denne til at stikke sømmen flad fra retsiden. Det er holdbart og ser ret proffet ud. Du kan opnå omtrent samme effekt med en tvillingnål i symaskinen, dog knap så elastisk.

    Ups! jeg kunne ikke se mit første svar, så jeg gentog spøgen - nu er der to - undskyld!
    Sidst redigeret af Myre : 29-03-2011 kl. 13:16 Årsag: doppelt indtastning
    Mange hilsner
    Myre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •