Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 43

Emner: Forår forår kom igen, vi har ventet længe ;-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Forår forår kom igen, vi har ventet længe ;-)

    Og noget kunne tyde på, at det er startet. Der er nu også udsprungne Krokus udover Vintergæk, Eranthis og Dorthealiljer. Men derudover har jeg idag vasket flere vinduer udvendigt og knoklet en vis legemsdel ud af bukserne udendørs - og dét gør jeg altså ikke om vinteren

    Og SÅ skal vi da have en fælles tråd/emne til billeder fra foråret i vore haver, synes jeg Idag var vi på containerpladsen (hvor vi godt må klunse). Jeg faldt over disse 3 store lanterner, købte Bellis, Stedmoder og en Lyng og fik bakset dette sammen efter at have fyldt en aflagt bund til en kompostbeholder med grus, som blev skovlet i trillebøren ad flere omgange og kørt på den anden side af huset - udsigten fra køkkendøren...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nøj hvor ser det godt ud.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    Jeg bliver helt forårs glad Nyder selv udelivet i børnehaven fra jeg møder til jeg går hjem og vi er også igang med at pynter op med fårårs ting og sager

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Her har det været flot solskinsvejr i dag, men pivkoldt. I mit lille blomsterstykke ved terassen kan jeg se, at mine små løg-iris er sprunget ud, så nu håber jeg de kan tåle den nattefrost de kære vejrfolk har truet med sidst på ugen.

  5. #5
    Thomas' mormor Gæst
    Prøvede at finde lidt læ til at sidde og strikke ude, men det måtte jeg opgive. Derimod blev det til den daglige motionstur, hvor tæpper af erantisser og store grupper af vintergækker pynter de københavnske parker. De lilla krokus er også dukket op, både i have og park.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg opgav også i dag - vinden var ski' for kold. Havde ellers fået strikketøjet og kaffekoppen slæbt ud.

    I går fik mine arme lige det første skær af sol - bare så det kunne anes.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    nette strik Gæst
    ja vi venter med længsel på rigtig forår. idag blev den daglige løbeturen dobbelt så lang på grund af det flotte solskinsvejr, havde slet ikke lyst til at vende om,

    Jeg gå og løber hver dag ca. 3 km,

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Zep så du billeder af Dorthealiljer , http://rokken3.dk/forum/showthread.p...699#post277699 det er dem vi fik fra dig for nogle år siden af dig, de ser ud til at kunne trives godt nok herover også

    Her nyder vi have i denne og næste måned bliver det hele lagt til med jernplader, så det bliver så som så med at nyde haven før efter juli måned igen.. og så ligner den nok noget rodet noget til den tid.. ja det skal være skidt før det bliver godt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er vist ved at blive gammel, for der ringede ikke nogen klokker, da jeg så billedet Men der er også mange Dorthealiljer, som har flyttet fra Lillebo og til andre steder i DK, så det kan være svært at genkende dem alle Men hvor står de fint I må da have nogle krukker at glæde jer over i sommer, når nu haven bliver omdannet til byggeplads

    Jeg fik ikke taget billeder igår, men der er nu også godt gang i skudspidser af Tulipaner, Kejserkrone og så er der blomsterknopper i mine Kobjælder. Derudover mødte jeg honningbier, sommerfugl, mariehøns, bænkebidere og ikke mindst Brændenælder, som skyder, så det er en "lyst".
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Her kommer 3 forårsblomster, som er de næste til at springe ud efter det elskede tidlige... Kender I mon navnene på dem? (jeg gør).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •