Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Gamle perleopskrifter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2008
    Geografisk sted
    5250 Odense
    Indlæg
    12

    Gamle perleopskrifter

    Hejsa

    Jeg vil gerne høre hvilken pris man skal give for gamle perleopskrifter. Jeg tænker på de hæfter med enklet opskrifter fra før 1987.

    mit eget bud er 5 kr pr. hæfte men vil gerne høre jeres mening.

    med venlig hilsen

    Grevinden.

  2. #2
    lis ai Gæst
    Ja den er svær. For er man samler, så kan priserne jo sagtens skrues op.
    Og er der en gammel opskrift man ønsker rigtig meget, så synes jeg måske 5 kr er lidt lidt. Så et sted mellem 10 og 20 kr; Men det kommer jo også an på om det er nogen man kender eller det er loppemarked.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Ja den er rigtig svær , men vil nu holde på du ikke får mange opskrifter til 5,- kr stykket

    Jeg vil da ikke sælge mine til den pris .
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2008
    Geografisk sted
    5250 Odense
    Indlæg
    12

    re

    Det var også derfor jeg ville høre jeres mening om hvad man kunne forvente at skulle give for en af de gamle opskrifter. For en ny opskrift koster ca. 35 kr der er 4 mønster i så det giver en ca. pris 8,75 pr. model, så jeg kan god se 5 kr nok er i den lave ende.
    Tak for jeres svar, så kan det være jeg først skal være samler når jeg er blevet rig:-)

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Prøv dog nogen af de der auktionssider og genbrugssider - et par jeg bruger en del er DBA og QXL. Faktisk gør jeg rigtig mange gode handler der indenfor alt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Jeg må indrømme jeg ikke ville give 5,- for en gammel opskrift af den simple grund at perlerne har ændret størrelse.
    Mønstre der er gamle, passer derfor ikke længere på formene - jeg startede på at sy en klokke efter et mønster fra slut 80'erne men selve perlearbejdet blev alt for stort

    Af samme årsag er stenboden netop begyndt at genoptrykke gamle mønstre, tilrettet den nye størrelse af perler
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •