Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Faret vild i symaskinejunglen

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    En bemærkning mere til overtransportøren.

    Jeg har også været særdeles glad for min Husqvarna, men i tynde, glatte stoffer som for eksempel silke, er det noget nemmere at starte og afslutte sømme med en overtransportør. Uden overtransportør skal der lirkes en del, hvis du ikke ønsker jævnligt at skulle klippe dit stof ud af undertransportøren :-).

    Fordelen bliver også mærkbar, når du har brug for at et mønster ikke glider fra hinanden i sømmen. Det betyder ikke, at man ikke sagtens kan sy de pågældende materialer med en maskine uden overtransportør, men blot at man får det nemmere, når man har den.
    Mange hilsner
    Myre

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Kort sagt: Jeg ELSKER min Pfaff!!! Det er én af de bedste gaver, jeg nogensinde har foræret mig selv.
    Mvh. Mormal.

  3. #13
    lis ai Gæst
    Jeg ÆLSKER også min Pfaff. Den første holdt i knap 25 år og nr 2 kører nu på 5. år. Den er også med overtransportør og det er rigtig dejligt til de lidt sværere stoffer og til skind som den også er så venlig at "tygge" sig igennem.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Pfaff er rigtig god, men den japanske Janome er også super - med liggende spolehus - dvs nem at tråde!
    Hvis du kan finde en brugt maskine af et godt mærke, vil det være bedre end en billig efterligning - de gode mærker kan næsten ikke slides op!
    Janome har en "walking foot" som erstatter overtransportør, den ser klodset ud, men virker rigtig godt og er nem at sætte på, når det behøves.

  5. #15
    lillebi Gæst
    Udover min nuværende maskine(som er en Brother) er de bedste maskiner jeg har arbejdet på, været Pfaff og jeg er ikke itvivl om at når min gl. maskine afgår ved døden en dag, så er det Pfaff jeg vil købe.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Hvis du kan finde en brugt maskine af et godt mærke, vil det være bedre end en billig efterligning - de gode mærker kan næsten ikke slides op!
    Her kan jeg erklære mig helt enig. Jeg tror faktisk også, at du blandt de gode mærker er bedre tjent med en brugt maskine fra deres mellem til høje klasse end med en ny af de laveste. For at producere en virkelig billig maskine må også de gode mærker reducere på teknologien, og som asta skriver, er en god symaskine uopslidelig.
    Mange hilsner
    Myre

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2008
    Geografisk sted
    St.Heddinge
    Indlæg
    45
    Jeg kan tilslutte PFAFF holdet. Det er bare en god maskine. Jeg ville til gengæld aldrig købe en Bernina, da tilbehør koster næsten det dobbelte i forhold til andre mærker.

    Glad hilsen Samu.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Citat Oprindeligt indsendt af samu Se meddelelser
    Jeg kan tilslutte PFAFF holdet. Det er bare en god maskine. Jeg ville til gengæld aldrig købe en Bernina, da tilbehør koster næsten det dobbelte i forhold til andre mærker.

    Glad hilsen Samu.
    og jeg ville nok ikke vælge andet ;)
    Berninas activa siges og være et rigtig godt valg for en alm. symaskine.

    Tag ind til en forhandler og se hvad han har, prøv de forskellige mærker og vælg ud fra hvad du har behov for, hvis du køber hos en forhandler kan den byttes til en anden hvis du fortryder.
    En god forhandler er værd at tage med i overvejelserne.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej.
    Ja nemlig det med en god forhandler er vigtig. Gerne hvor man kan få lov at komme for at få yderligere hjælp og undervisning efterhånden, som behovet opstår.
    Er ikke helt klar over, hvilken symaskine jeg så på håndarbejdsmessen sidste år, der også kunne lave nålefilt ved hjælp af ekstraudstyr.
    Med venlig hilsen fra Birthe Risbjerg, den tilfredse Husqvarna-ejer.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Citat Oprindeligt indsendt af Birthe Risbjerg Se meddelelser
    Hej.
    Ja nemlig det med en god forhandler er vigtig. Gerne hvor man kan få lov at komme for at få yderligere hjælp og undervisning efterhånden, som behovet opstår.
    Er ikke helt klar over, hvilken symaskine jeg så på håndarbejdsmessen sidste år, der også kunne lave nålefilt ved hjælp af ekstraudstyr.
    Med venlig hilsen fra Birthe Risbjerg, den tilfredse Husqvarna-ejer.
    Til flere af bernina modellerne kan købes et filtekit som bare monteres på symaskinen
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •