Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Faret vild i symaskinejunglen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    6

    Spørgsmål Faret vild i symaskinejunglen

    Jeg kunne ikke lige finde et bedre sted at smide indlægget, så nu kommer det her.

    Jeg er så småt ved at interessere mig mere for at sy, på maskine. Indtil videre er det blot små ting, som små figurer (ugler, høns). Men den lille maskine, som ikke er ret stor (se vedhæftede), er umulig at bruge, hvis stoffet bliver bare lidt tykt og så kan den kun køre fremad og kun alm. sting.

    Derfor kunne jeg godt tænke mig en rigtig symaskine, som kan lidt mere, og hvor der også er plads til at stoffet er længere. Jeg regner også med at skulle bruge maskinen til at reparere tøj, og måske griber kreativiteten mig igen, og jeg kaster mig ud i let tøjlavning



    Den skal selvfølgelig slf:
    • ikke være for vanskelig at tråde
    • mulighed for nemt at lave knaphuller
    • nemt kunne sy knapper i
    • evt. gerne søm, som ligner overlock (ved ikke lige hvad de hedder)
    • baglæns og forlænssyning
    • sy i tykkere stoffe, evt. demin/skind
    Ønskebudget er 2000 kr, men realistisk er måske mere 2500-3000 kr.

    Jeg har hørt at Pfaff og Bernida skulle være gode maskiner, men der er andre mærker jeg har overset, så kom bare med det.

    Kæresten har været så sød og surfet rundt på nettet og fundet en bernida Bernette 90e til 2500 kr, men jeg er lidt bekymret, hvad det betyder, når det er en udgået model - er det svært at finde tilbehør?

    Og så er der jo Pfaff select 3, som str til 4350 kr fra ny, men kan findes til 3000 kr brugt.

    Nu er jeg mest til nye ting, men det siges jo, man kan få mere for pengene ved at købe en brugt.

    Er der andre forslag, og hvilken ville I vælge i prislejet.

    Jeg har kigget på Hobby-serien fra Pfaff, som er noget billigere, men kæresten havde læst, der var en del, der ikke var helt tilfredse. Så det lader til det kan være svært at finde en maskine i den prisklasse.

    Dorte
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    jannie Gæst
    Jeg har haft phaff i rigtig rigtig mange år og min gamle maskine overtog min datter og den funker endnu Jeg kan kun sige god for dette mærke

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min mor har en Singer, som hun har haft i mange år. Og den er blevet repareret mange gange. Men hvad den hedder mere, ved jeg ikke. Den er hvid og grå. Og skal nok være fra 1970'erne.

    Jeg vidste ikke, at man kan sy knapper i på en symaskine. Min mor har altid gjort det i hånden og det gør jeg også.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvis symaskinen har zig-zag kan man altid sy knapper i.

    De nye har som regel en knapisyningsfunktion.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg havde en Pfaff i 19 år så var den slidt op.
    Nu har jeg en Husqarna som kostede en brøkdel af den forrige men en god fornuftig lidt mere end husholdningsmaskine.
    Når mine elever skal købe maskine plejer jeg at sige tag et par dage tag rundt i de forskellige forretninger og PRØV for alt i verden de forskellige maskiner.
    Det er nemlig et spørgsmål om hvad der ligger for dig for at du syntes din maskine er FED.


    NB lad iøvrigt kæresten kigge på både biler eller motorcykler imens med mindre han skal sy hver anden søm på den

  6. #6
    Elise Gæst
    Jeg havde i over 30 år en Husquarna, men købte for ca. 3 år siden en ny Pfaff Select 1548 som jeg bare er superglad for - det er nok en model, der er udgået, men jeg har ingen problemer haft med den. Den har overtransportør, så den er god at quilte med - som jeg jo bruger til mit patchwork. Den har nåletræder, og nogle almindelige nytte og pyntesømme - er ikke digital og fungerer bare perfekt til mit brug og jeg syr ret meget patchwork.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Dec 2007
    Geografisk sted
    7950 Erslev Mors
    Indlæg
    4
    hej
    jeg har en pfaff som er købt af ny i 1985, den virker endnu og har aldrig været til reperation, men har været til rensning og eftersyn flere gange.
    en virkelig super maskine, så kan varmt anbefale at købe pfaff

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg kan kun tilslutte mig Pfaff holdet , det er virkelig en god maskine netop en af fordelene er at den er født med overtransportør
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Jeg kan kun bekræfte, at overtransportøren (Pfaff) er guld værd. Alle de nævnte maskiner er dog driftsikre og langtidsholdbare.

    Jeg synes, du skal checke symaskine.dk (Kærgård Symaskiner). De har næsten alle mærker og har ind imellem knaldtilbud på både nye, brugte og demo-maskiner. Du finder nemt en fin maskine i det nævnte prisleje, formentlig også en med de specialsømme, du ønsker dig.
    Mange hilsner
    Myre

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Hej.
    Ja, jeg hører så afgjort til Husquarna folket. Har haft 3 forskellige modeller siden 1955. Det med overtransportør er lige et spørgsmål, om det nu også er nødvendigt. Jeg gik på et kursus, hvor vi syede på Pfaff og det stof, jeg syede i "krævede" at overtransportøren blev slået til. Jeg blev ikke færdig med syningen, men kunne blot gå hjem og sy det færdigt på min Husquarna uden transportør. Så derfor min tvivl! Dog skal det bemærkes, at jeg har en overtransportør til min maskine som ekstraudstyr. Da jeg for et par år siden ville købe en ny maskine fik jeg først en Pfaff på prøve, men jeg måtte altså erkende, at jeg er bedst tilpas med en Husquarna, så det endte altså med en Husquarna Saphire 870, som jeg er superglad for. Jeg købte den hos Kjærgaard symaskiner, som nu ligger i Tilst i Århus. Jeg ønsker dig rigtig god fornøjelse med dine overvejelser. Men gør dig den ulejlighed at prøve dig frem i en rigtig symaskineforretning, hvor du kan få råd og service.
    Venlig hilsen fra Birthe Risbjerg i Århus

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •