Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Brother Innovis?

  1. #1
    AstaNord Gæst

    Brother Innovis?

    Hejsa!
    Jeg er den (u)lykkelige ejer af en Brother Innovis. Kan desværre ikke huske hvad nummer det er.
    Hvad er jeres erfaringer med disse maskiner?

    Min opfører sig tosset og laver fuglereder på bagsiden af (konsekvent) alle sømme! Man kan heller ikke træde den manuelt, man skal bruge sådan en himstredims som man sætter tråden i og så sætter ned i maskinen, som så, med et højlydt "klaangk!" forsøger at sætte tråden i nålen...

    Hmm. Ved ærligt talt ikke hvad jeg skal stille op. Min mors gamle ødelagte maskine fra brugsen syer bedre end denne...Nu til sommer får jeg igen tid til at have et job og så regner jeg med at finde en 'kedelig' ukompliceret Pfaff eller Husqvarna.

    Har i nogle tips til at finde mig i min Brother maskine indtil da?

    Kærlig Hilsen
    Asta

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Har godt nok ikke selv Brother, men har du prøvet at indstille spændingen? Måske den simpelthen trænger til et service-eftersyn? Eller en anden type tråd?
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  3. #3
    AstaNord Gæst
    Pia - synes jeg har prøvet det meste. Har også overvejet at sende den til service. Det er bare så dyrt... :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    det kunne lyde til at have noget med undertrådsspændingen at gøre, måske der sidder en lille tråd i klemme.
    Men hvis du er ked af din maskine hvorfor bytter du den så ikke til en anden.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Hej

    Jeg har selv haft et problem med en 25 år gammel maskine.
    Min liste over ting som jeg prøvede var:

    * Rense grundigt alle de steder der fører tråd
    * smøre (min var så gammel at den skulle smøres)
    * Skille den ad, rense og smøre (kan ikke anbefales. Det er lidt farligt og jeg fik bagefter at vide, at de indre dele af maskinen skal smøres med speciel olie - konsekvensen var at den efter at have virket bedre og larmet mindre et stykke tid kom til at virke meget dårligt)
    * Skæve eller slidte nåle
    * gamle trådruller var det egentlige problem for mig! Enkelte trådruller trak forkert også på min nye maskine, måske fordi tråden "satte sig fast". Tråd på spoler der har ligget længe skal måske spoles om
    * Sårbarhed over for ujævnheder og evt. knappenåle i stoffet (det er kommet med tiden på min nye pfaff - jeg har ikke fundet ud af hvordan det opstår)
    * slidte eller skæve dele - f.eks. hvor tråden føres, trykfoden, stingpladen
    * eksperimentere med spændingen, stoffet, nålene, tråden ... ...

    Et serviceeftersyn kan måske løse problemet - men det lyder ikke som om du er særlig glad for maskinen - så skal du måske overveje prisen for en ny i forhold til reparation.

    Held og lykke med det
    Ulla

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •