Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 38

Emner: Hæklehjælp fået: 2 veste er færdige. #12 + #29

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Hæklehjælp fået: 2 veste er færdige. #12 + #29

    Jeg har aldrig prøvet at hækle efter diagram før og er derfor nu gået i stå... Er der en venlig sjæl der kan forklare mig med ord hvad jeg skal hækle?

    http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Haekling/~/media/websites/FamilieJournalen.dk/Website/Handarbejde/Hakling/2008%20Uge%201%2052/51%20Til%20mor%20og%20barn.ashx
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    lis ai Gæst
    I det her diagram er der begyndt med 17 fm (nederste række).
    Der efter hækler du 5 luftm, 1 stgm i første fm (stgm hækles ikke helt færdig men slutter med 2 løkker på nålen) 1 stgm mere i 1 fm. Nu har du tre løkker på nålen. Træk tråden igennem alle tre løkker.
    Der hækles nu 2 sammenhæklede stgm på samme måde i den 5.fm. . Så 2 lm og 1 stgm i 5.fm (den 5. fm fra før). 2 lm, 2 sammen hæklede stgm i den 5.fm.
    2 sammenhæklede stgm i den 9.fm, 2 lm, 1 stgm i den 9. fm o.s.v.
    Der sluttes med 1 stgm i den 17. fm.

    Næste række begyndes med 5 lm, 2 sammenhæklede stg i den 1. m (altså den sidstem på forrige række), 2 sammenhæklede stg i den næste stgm, 2 lm 1 stgm isamme maske som de sammenhæklede.

  3. #3
    marion Gæst
    uhh den er altså ikke lige nem at gennemskue for mig tror altså jeg bliver nødt til at hækle den og det orker jeg ikke lige nu, men skal nok prøve at kigge på den men det bliver først imorgen måske en anden der er hurtigere til at gennemskue den når at træde til .....

  4. #4
    marion Gæst
    hov der var sørme en der var hurtigere skide godt lis ai kunne simpelthen ikke lige overskue den...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    I det her diagram er der begyndt med 17 fm (nederste række).
    Der efter hækler du 5 luftm, 1 stgm i første fm (stgm hækles ikke helt færdig memen slutter med 2 løkker på nålen) 1 stgm mere i 1 fm. Nu har du tre løkker på nålen. Træk tråden igennem alle tre løkker.
    Der hækles nu 2 sammenhæklede stgm på samme måde i den 5.fm. . Så 2 lm og 1 stgm i 5.fm (den 5. fm fra før). 2 lm, 2 sammen hæklede stgm i den 5.fm.
    2 sammenhæklede stgm i den 9.fm, 2 lm, 1 stgm i den 9. fm o.s.v.
    Der sluttes med 1 stgm i den 17. fm.

    Næste række begyndes med 5 lm, 2 sammenhæklede stg i den 1. m (altså den sidstem på forrige række), 2 sammenhæklede stg i den næste stgm, 2 lm 1 stgm isamme maske som de sammenhæklede.
    Fantastisk med så hurtig hjælp - tusind tak :o) Jeg forsøger mig med at komme videre...
    - Carpe Diem! -

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvor mange luftmasker skal man starte med? Man kan ikke starte med ingen masker og så hækle 17 fastmasker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvor mange luftmasker skal man starte med? Man kan ikke starte med ingen masker og så hækle 17 fastmasker.
    Hihi det kan man ikke Lene. I diagrammet må man gå udfra der har været mindst 18 lm, for at kunne hækle 17 fm; Men du har ret det skulle jeg måske ha` skrevet. Men der blev kun spurgt om diagrammet.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvor mange luftmasker skal man starte med? Man kan ikke starte med ingen masker og så hækle 17 fastmasker.
    Diagrammet er som fortsættelse af bærestykket som jeg allerede HAR hæklet :o) Det er denne model jeg har gang i...
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...r-og-barn.aspx
    - Carpe Diem! -

  9. #9
    lis ai Gæst
    Unger den er da rigtig fin. Den kunne jeg da få lyst til at hækle til en lille pige jeg kender.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den er meget sød.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •