Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 32

Emner: At tørre tøj

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    At tørre tøj

    Hvordan klare du det med at tørre tøj


    Jeg bruger metoden stik hoved ud af vinduet og se på vejret, og er det til det, bliver vaskemaskinen startet om det er vinter eller sommer, tøjet bliver hængt ud hele året.
    Om vinteren kan det nogen gange være klamt når det kommer ind, så bliver det lagt på det dertil indkøbte slå udstativ og får lov til at hænge der til næste morgen, så er den klaret.

    Om sommeren bliver alt det vasket som kun skal vaskes 1 gang om året, løber mm for at være sikker på det bliver tørt på 1 dag.

    Så tænker nogen hun har nok et overdækket sted til sit vasketøj, men det har jeg ikke

    Men jeg har ikke små børn i huset ej heller dem der på 14 -18 år, der skifter tøj 5 gange om dagen

    Men hvordan klare du dig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Janne Gæst
    Jeg må nok tilstå at jeg bruger tørretumbleren en del om vinteren. Vi har to små børn, så der er masser af vasketøj. Om sommeren hænger jeg så meget ud som muligt. Dog tørrer jeg altid håndklæder i tørretumbleren en hurtig omgang, da det ellers bliver lidt pap agtigt

  3. #3
    adanais Gæst

    svar

    Ja her bliver der vasket MINIMUM 2 gange dagligt, men det er også kun lige nok til at kunne følge med!
    Manden min og min lille pige skifter alle lag hver gang de har været i bad(hver dag), hvor jeg godt kan have det samme par jeans på i to dage
    Og når den store knægt også er hjemme ja så går det helt i spåner!
    For slet ikke at sige de dage hvor jeg skifter sengetøj (9-10 dage imellem) så er jeg bagud flere dage i træk, vi har ikke en tøresnor udenfor endnu (skal jeg have købt og sat op snart), så det hele er på fold ud stativer og håndklæder/viskestykker samt sengetøj bliver tøret i maskinen... Dem er der slet ikke plads til på stativerne.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Om vinteren sker det af og til at tørretubleren bliver startet - og altid til håndklæderne.
    Ellers er det udetørring a' la' hundeulds metode - hva' siger vejret?

    Det med at bruge tørretumbleren, er til min datters store forargelse :-)
    Hun har fire knægte nu 3 år - 18 år + dem selv at vaske om.
    Hun har aldrig haft en tørretumbler.
    Snore i garagen og haven har kunnet klare det.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg elsker at gå og hænge tøj op. Er så heldig at have en skøn tørreplads, med tørrestøtter der er galvaniserede, nogle vi fik i indflytningsgave i 1981, og de står stadig samme sted. Der er 36 mtr. i alt. Med årene har vi fået lagt fliser rundt om en del af huset, så det er dejlig let at komme til og fra. Om sommeren bliver alt hængt ud, og skulle der være noget der ikke lige er blevet tørt, kommer det over det lille tørrestativ herinde, og så er det som regel tørt næste dag.

    Om vinteren, hvis det er klart frost og der ikke ligger meterhøje snedriver, kommer tøjet også ud, ellers kommer det over tørrestativet foran vores lille ovn. Så er det tørt på en nat. Håndklæder og viskestykker kommer i tumbleren om vinteren. Gardiner bliver vasket forår og efterår på en solskinsdag, så de kan hænges op om aftenen igen.

  6. #6
    Elise Gæst
    Vi har en uopvarmet udestue, hvor vi tørrer tøj året rundt - når solen skinner, går det meget hurtigt, men ellers hænger tøjet bare derude på et par tørrestativer indtil det er tørt...

  7. #7
    Tina Gæst
    Tørretumbler + tørrestativ på altanen.
    Der vaskes i gennemsnit 1 maskine om dagen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2010
    Geografisk sted
    Thisted
    Indlæg
    65
    Jeg har en dejlig kælder, har 2 stativer og en af den slags til overtøj, der hænger jeg de ting der skal tørre på bøjler. Jeg har også en tørretumbler, men bruger den aldrig.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Når vinden er i øst/sydøst bruger jeg tørretumbler og indendørs tørring på vingestativ, ellers tørre jeg udendørs.
    Grunden til den indendørs tørring skyldes, at min nabo har et meget osende halmfyr, og føj for pokker, hvor tøjet kan komme til at lugte modbydeligt.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Min metode minder rigtig meget om din, Hundeuld. Jeg har ingen tørretumbler, og jeg tørrer ALT tøj ude. Indtil for et par år siden var jeg også meget afhængig af vejrudsigten, men så lavede min mand en overdækket tørreplads. Skønt! At den så også er blevet opmagasineringspalads for alskens skrammel, som der skal skræves over, når jeg hænger tøj op, er en anden historie.

    Det der ikke er helt tørt kommer ind foran brændeovnen en tur.

    I øvrigt bruger jeg små 'ophængelige tørrestativer' til alt 'småtteriet'. Så kan forfrosne jeg hænge det meste op inde i varmen og blot bære 'stativet' ud og hænge det på tøjsnoren.
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-06-2011 kl. 19:58
    Mvh. Mormal.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •