Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Grimme Viskestykker

  1. #1
    adanais Gæst

    Grimme Viskestykker

    Har i nogle gode tips til at få grimme viskestykker pæne igen?
    De har været igennem kogevask flere gange, men har stadigvæk tydelige tegn og misfarvninger!
    Det er almindeligt hvide viskestykker med de tynde blå tern på.

  2. #2
    nette strik Gæst
    Hvad er der kommet på, og husk viskestykker og karklude skal koges ved hver vaske,

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Hvad med at sætte dem i blød i lidt Klorin prøv på et enkelt først, fordi du kan risikere, a mønstret også bliver blegere. Derefter Kogevask.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er ikke altid, at jeg koger mine og de bliver da fine og rene alligevel. Jeg har f.eks. lige vasket håndklæder, vaskeklude og viskestykker (alle med rødt i) på 60 grader. Og det hele blev fint og rent.

    Jeg vil ikke koge mine fine håndklæder. Men rengøringsklude, bordklude, karklude og gulvklude, de bliver altid kogt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    adanais Gæst

    svar

    Tjae, hvad for nogle pletter er hvad aner jeg ikke!
    Det er mest støv, medlavningsfedt, hundehår, spildt drikkelse, alt mellem himmel og jord! (sikkert også jord hmmmm...)
    De bliver kogevasket hver eneste gang, og de er stadigvæk plettede, de er godt nok et år gamle, men det irriterer mig alligevel at skulle ud og købe nye bare fordi de er grimme, de er jo slet ikke slidt i stoffet!
    Skal jeg virkelig ud og købe nye er lade mig nøje med grimme viskestykker?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Farv dem i en mørkere farve. F.eks. mørkeblå.
    Zuzzan

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Mange af mine viskestykker er 10 år eller ældre (nogle få er yngre). Nogle af dem er godt slidte efterhånden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    nette strik Gæst
    Nu arbejder jeg med madvarer, i stor køkken, og alt hvad der bruges af klude i stor køkken er der krav fra fødevarestyrelsen om at det SKAL KOGEVASKES ved min 70 g.
    (Vi bliver jo tjekket i hoved og r.. og for sure smilley`s alt skal skrives ned m.m)
    af bakterie hensyn, og det synes jeg også er en god ide i hjemmet,
    du skriver om jord og hundehår, det må man selt ikke bruge viskestykket til, hvis det derefter igen skal bruges som viskestykke, end ikke efter vask.
    Det er nok der dit problem ligger, du bruger det jo som alt mulig klud.
    Sorry,, jeg skriver det jeg tænker......

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg er også "opdraget" i et storkøkken og ja der er tingene adskildte - også i en grad der ofte ikke gør sig gældende i hjemmet og her er jo heller ikke samme strikte kontrol på for jae... Indrømmet - spiler jeg og det nærmeste der er ved hånden er et viskestykke ja så bliver det altså kylet på det spildte - og derefter til vask - og jeg bruger det gerne til viskestykke igen for jeg ved jo hvordan jeg har vasket det.

    Jeg elsker bleer og har stofbleer til forskelligt - her er jeg dog meget opmærksom på de IKKE blandes. Dem jeg sigter suppe igennem bliver IKKE brugt til rengøring - har malet på dem så jeg kan kende forskel.

    Jeg er også mægtig hys ifm brugen af æg ( past osv) men jeg tænker at fordi nogen bruger viskestykket til "alt-mulig-klud" jae og hvad så ?? Bare man sørger for at skifte det hver dag - eller når det har været brugt til "alt muligt"... Det er et hjem og man skal nok passe på med at være alt for bakterie-forskrækket.
    Det kan sagtens praksiseres samtidig med man ikke får blandet jord osv ind i det

  10. #10
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Janneha hvor er det herligt med din pointe. Jeg giver dig ret der er nu engang forskel på om du laver mad til 100 eller om du bare lever i dit eget hjem.

    Jeg har været på rigtig mange kurser omkring bakterier og smitte/infektionsfarer og det er faktisk beviseligt at det ikke er de bakterier du går/lever i du bliver syg af.

    Til gengæld skal man passe på fremmede bakterier og især institutionsbakterier.

    Jeg er selv tilhænger af stofbleer og har rigtig mange fra tvillingernes tid der bruges endnu og de er stadig hvide

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •