Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: spørgsmål ang genbrugpladser

  1. #1
    adanais Gæst

    spørgsmål ang genbrugpladser

    Jeg jeg vil høre om der er nogle som kender reglerne mht. genbrugspladser?
    Jeg kan ikke lige finde noget om det på kommunens hjemmeside.
    Må man gerne tage noget med hjem hvis man finder noget brugbart?
    Eller er det at "klunse" ?
    Hvad betyder "klunse" egentlig??
    Håber på nogle gode svar, da det er noget jeg har undret mig over længe!

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Det har aldrig været tilladt at tage med hjem eller klunse. Du må bytte fra bil til bil. Disse regler gælder alle steder.
    http://www.nomi.dk/Holstebro/Genbrug...rv/Regler.aspx

    Inger

  3. #3
    adanais Gæst

    svar

    Ja det var nu også det indtryk jeg havde
    Jeg kom bare til at tænke på de programmer der var i tv for nogle år tilbage hvor de fandt møbler på genbrugspladsen og restaurerede dem, og så blev jeg lidt forvirret.

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Så vidt jeg husker, her købte de eller fik fra bilerne.
    Inger

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    De gode ting på vores genbrugspladser er der flere foreninger der får, som de så sælger 1 eller flere gange om måneden på selve pladsen heroppe, det er rimeligt at handle med dem, så får de også noget til deres klubarbejde og ting bliver genbrugt
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    I Lynge ligger der en 4-længet loppemarkeds-gård som Spildopmagerne/ KFUM spejderne driver. I kan se åbningstiderne her http://www.spildopmagerne.dk/index.a...ID=4&PageID=25
    Det er et SUPER godt initiativ og de får deres ting fra Genbrugspladsen i Lynge/ Allerød hvor folk kan stille det de gerne vil af med.
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Mine gamle forældre har engang nævnt, at der på deres genbrugsplads er en special container, hvor man kan stille de ting som andre kan have glæde af, altså en klunser-container.

    Men om det er en special ordning for den genbrugsplads, se det ved jeg ikke.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg ved nu mere end et sted, hvor der er/har været tilladt at klunse på pladsen og ikke kun bil og bil imellem.

    Heldigvis er det lukket med det fleste steder, og tingene folk har strittet ud, bliver nu kun brugt til genbrugsbutikkerne.
    Før var alt det, der var noget ved væk.
    Der er også her et specilet sted, til at stille de bedre ting, men der må der ikke klunses heller, der står man bliver meldt til politiet.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Folk smider så tit mange gode og brugbare ting ud, der måske bare skal repareres lidt. Og det er typisk, at når nogen skal sælge deres hus/lejlighed, så skynder de sig at få lavet nyt køkken/badeværelse. Og hvad er det første de nye ejere gør? Det er at rive det nye køkken/badeværelse ned og lave et endnu nyere. Det er da gak i låget!! Hvorfor ikke sælge/købe huset/lejligheden med det oprindelige køkken i. Da vi solgte vores gamle villa i Sorø, var det med det oprindelige køkken og badeværelse fra min farmor og farfars tid. Så kunne de nye ejere gøre med det, hvad de ville.

    Min far fandt tit nogle gode ting i comtainere, der stod ved huse/institutioner, hvor de var ved at få lavet noget om. Om det så var en stor, god og rummelig cykeltrailer af træ, som min far kunne bruge til at samle brænde i. Den kom med hjem og blev brugt flittigt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Før kommune sammenlægningen måtte vi gerne tage ting med hjem men ikke mere jeg elsker at være comtainerarkæolog nogle steder har de en butik på pladsen det er også smart.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •