Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Norsk neverkont

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    entrelac

    Jeg fik bogen "Entre to Entrelac" i fødselsdagsgave, og forfatteren skriver at man skal lære sig at strikke baglæns. Så er det meget hurtigere at strikke og man er fri for at vende strikketøjet hele tiden. Det er faktisk rigtigt, og det er ikke så svært som det ser ud.
    http://www.youtube.com/watch?v=jwTSmVxkOs8
    Kh bstorm.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Sprang er en mellemting mellem at væve og at flette.

    Her er et par sider om det:

    http://oldtiden.natmus.dk/livet_i_ol...uktion/sprang/

    http://www.google.dk/search?q=sprang...w=1255&bih=447

    Håndarbejdsbillederne er sprangning.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    JEG VAR LANGT FRA TILFREDS MED RESULTATET I DET GRØNNE STRIKKET 2 TRÅDET BOMULDSGARN, DER HVOR INDTAGNINGERNE VAR DER JO 4 TRÅDE OVER HINANDEN, DET BLEV IKKE PÆNT. DET BLIVER PILLET OP IGEN, OG BRUGT TIL NOGET ANDET.

    Er nu startet i Roma, det bliver helt anderledes, så nu tror jeg at blusen nok skal blive til. Vedhæftet fil 54609

    Vedhæftet fil 54610

    Dog tror jeg entrelac er pænest i uldgarn eller mohair, har jeg tænkt på til næste projekt.

    Nu blev Painted Diamonds af Gwen Bortner blusen endelig færdig, jeg er ganske godt tilfreds, det bliver ikke det sidste entrelac jeg strikker, dog det sidste i garn med bomuld i.
    Blå painted diamonds af Gwen Bortner.jpg

    Blå entrelac ærme detalje.jpg

    Jeg har strikket en llille detalje ved ærme/hals kanten, en meget tynd sort tråd en pind, det er ikke nemt at se det på foto, men det giver en fin effekt på blusen.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2011
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    15

    Taler

    Så kom jeg endelig igang med det oprindelige projekt og jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet indtil nu

    Det er lidt en blanding af en opskrift fra Ravelry og den fra Hendes Verden. Jeg tager 1 maske løs af på vrangen, hvor jeg skal samle masker op senere, jeg synes det er lettere og pænere. Og opsamling af masker fra vrangsiden bliver gjort fra forsiden med en hæklenål ½ str. mindre, så kan maskerne flot glide videre over på pinden bagefter.

    Egentlig er det meningen at dette projekt var til mig selv, men nu har manden lagt billet ind på det. Så må jeg jo "desværre" bare købe noget andet garn til mig selv
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2011
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    15
    eg har jo helt glemt at uploade det færdige tørklæde. Jeg er selv meget tilfreds, og må sige at Noro Silk Garden er noget lækkert garn at strikke med.
    Men da jeg jo ikke få lov til at beholde dette tørklæde, så er jeg jo gået i gang med et nyt, denne gang med Fame Trend, på pinde 3 , det kommer til at tage lidt tid så mere herom senere.

    Vedhæftet fil 56335J
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •