Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp til ord om at spinde??

  1. #1
    Gnert Gæst

    Spørgsmål Hjælp til ord om at spinde??

    Hejsa!

    Ja nu har kæresten og jeg fået øjnene op for at spinde garn, så søgningen er gået i gang, men vi er dog kommet til nogle ord, som vi meget gerne vil have forklaret, da vi ikke forstår dem.

    Så dem tager vi først.....her kommer de:

    Kartebånd
    Karteflor
    Krøller....ved godt at får har krøllet pels, men hvad er pointen med sådan nogle krøller i spindeprocessen og at spinde garn at gøre?

    Vi er nu igang med at samle materialer, da værktøjet jo skal være i orden

    Kartemaskinen er der forhandling om med en
    Fåreuld kan vi først få i maj, men der kan vi også få over 100 kg, hvis det er det vi lyster, så hvis nogle har noget liggen vi kan købe (på sjællan), så er vi friske, for vi skal jo øve lidt.,..hehe
    Hundeuld er vi også igang med at indsamle fra folk rundt om i landet og fra vores egne karelske bjørnehund....ved godt at man ikke skal starte med hundeuld, men vi samler også kun ind
    Rokken er min kæreste lige kørt efter....eller for at kigge på, så håber han kommer hjem med en.

    Så mangler vi bare et kursus, så er der nogle her der er friske, er vi klar.

    Glæder mig til at høre fra alle jer kreative mennesker

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Sep 2010
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    166
    Citat Oprindeligt indsendt af Gnert Se meddelelser
    Hejsa!

    Ja nu har kæresten og jeg fået øjnene op for at spinde garn, så søgningen er gået i gang, men vi er dog kommet til nogle ord, som vi meget gerne vil have forklaret, da vi ikke forstår dem.

    Så dem tager vi først.....her kommer de:

    Kartebånd
    Karteflor
    Krøller....ved godt at får har krøllet pels, men hvad er pointen med sådan nogle krøller i spindeprocessen og at spinde garn at gøre?

    Vi er nu igang med at samle materialer, da værktøjet jo skal være i orden

    Kartemaskinen er der forhandling om med en
    Fåreuld kan vi først få i maj, men der kan vi også få over 100 kg, hvis det er det vi lyster, så hvis nogle har noget liggen vi kan købe (på sjællan), så er vi friske, for vi skal jo øve lidt.,..hehe
    Hundeuld er vi også igang med at indsamle fra folk rundt om i landet og fra vores egne karelske bjørnehund....ved godt at man ikke skal starte med hundeuld, men vi samler også kun ind
    Rokken er min kæreste lige kørt efter....eller for at kigge på, så håber han kommer hjem med en.

    Så mangler vi bare et kursus, så er der nogle her der er friske, er vi klar.

    Glæder mig til at høre fra alle jer kreative mennesker
    Hej.

    Karteflor og kartebånd er næsten det sammen ;-) Karte flor er bare i tæppe ligende længder , er rigtig god til at lave vand filt med , men kan også bruge det til at spinde med, så river du bare noget af. og hartebånd er uld der er kartet til en lang pølse. Og er nemmere at arbejde med, nå det skal spindes til garn.

  3. #3
    Gnert Gæst
    Aha....ser man det ser man det......klog blev jeg lige....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://www.youtube.com/watch?v=xY5YW...eature=related

    der ligger et hav af videoer på youtube
    bare søg spinning woll eller yarn
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Gnert Gæst
    Så må jeg på youtube og stirre mig blind...hehe

  6. #6
    Gnert Gæst
    Hvad er formålet så med krøller??

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •