Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Missemors håndarbejder 2011, nyt indlæg 169 - 17.12.

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik svigerdatter Ida og jeg syet den dåbskjole som hun gerne vil have skal bruges i deres familie fremover. Hun elsker broderianglaise, men ikke den traditionelle type med hulmønster, så vi fandt noget med "Baby" på. Det er meningen at der skal broderes navne og datoer på efterhånden som den bliver brugt, og til det formål fandt vi noget andet broderianglaise, som faktisk er en et køkkengardin der kan købes i metermål, hvor der øverst er en række huller til en gardinstang. Vi har brugt det nederste, hvor der samtidig er en flot bølget afslutning, og så kan der broderes navne mellem "rækkerne".

    Til mønstret var der både en lille hjelm og en kyse, og dem har vi syet begge to, det kunne jo være at der kom en pige sidenhen i familien. Nu er der ingen sløjfe på, for hvert barn der bliver døbt, skal have sin egen personlige sløjfe. Det skal være en bred een, med lange bånd, der hæftes midt på, øverst oppe. På ærmerne hæftes et tyndt bånd i samme farve som sløjfen , så den kan bindes til. Der kan jo være både "tykke og tynde" børn og arme, så den jo helst være fleksibel. Båndene i hjelm og kyse skulle sys med i processen, så dem lavede vi hvide.

    Om nogle måneder kan den i brug første gang, jeg skal nok lægge lidt billeder ind til den til.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nu jeg er i gang ved pc'en, får I lige et par billeder med de ting jeg ikke har fået lagt ind tidligere: Endnu en pellefant, lidt legetøj og en barnevognsrangle med sole, der er rasler indeni, og så et boldnet ala Hundeuld til alt det hæklede legetøj jeg har lavet indtil videre, indtil det skal bruges til gaver, d.v.s. det der ikke allerede er blevet "snuppet"

    Og nu Ida var på besøg, skulle hun lige have lidt vejledning i at sy en syboks.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er ikke meget det er blevet til det sidste stykke tid, men lidt flere bolde - der er vild efterspørgsel efter dem hernede - og et sjal.
    Sjalet er Sicilia2 fra Tante Hanne og er i ren lammeuld. Det er godt nok et lækkert garn at strikke i, og det vejer ingenting, sådan et færdigt sjal.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Det er ikke så meget jeg har fået lavet siden sidst, men 5 par sokker har fundet kolde fødder hos søn, svigerdatter og dennes mor på Bryggen og i Greve. Og så fik jeg poncho'en til svigerdatterens fødselsdag færdig, og den måtte straks i brug på cafe'en, hvor søsteren havde inviteret hende ud på selve dagen. Der havde den høstet megen ros, det er åbenbart hotteste mode i øjeblikket. Det er det der gør det så dejligt at strikke til svigerdøtre, at de selv siger hvad de kunne tænke sig, så jeg ved det bliver brugt.- og det er jo ikke altid liiiiige jeg får fulgt med i, hvad der er "in" eller ej.
    Den lille baby er mit yngste barnebarn Gustav, og hans mor ønskede sig strikkede smækbukser til ham, så det måtte også lige laves.
    Og så blev jeg iøvrigt spurgt, om jeg ville bære ham, når han skal døbes den 29.1.12. OM JEG VILLE !!!! - og det bliver i den dåbskjole som Ida og jeg syede for et par måneder siden.

    Mit næste projekt er 4 stk.'s nogle af delene kan ses på billedet........fortsættelse følger.........
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev jeg færdig med 4 stk. aber til kalendergaver til børnebørnene. De er ca. 25 cm. høje i siddende tilstand Alle hæklet i bomuldsgarn med fiberfyld, så de kan ryge en tur i vaskemaskinen, når der bliver behov for det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lige et sæt hue/luffer færdige, som matcher den poncho jeg har vist i et tidligere indlæg. Det er samme svigerdatter, der skal have det som en "blomt", for vi er inviteret på and i næste uge.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så har der været gang i symaskinen igen - en god bekendt havde for år tilbage købt en del strechstof, som aldrig var blevet brugt, så det har jeg fået. Det var ideelt til at sy gamacher af til Sille, så vi fik i lørdags syet 4 par: stribede, lyslilla, rød og grå. Det er jo hurtigt på overlockeren, så Sille sad på sin lille stol og "styrede speederen", og så klarede jeg resten.

    "Men så mangler jeg jo bluser, farmor", siger Sille så, og kigger med sine store øjne op på farmor.

    Så på hovedet i skabet og finde stof til 7 sæt joggingtøj, 1 par ekstra bukser og 3 x gamacher. Sille elsker simpelthen disse joggingsæt, som hun bruger rigtig meget i børnehaven, det er lettere her om vinteren, hvor hun skal have overtrækstøj på. Så nu kan hun kombinere bukser, gamacher og bluser, for meget af det grå og råhvide passer sammen med ribkanterne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lige et par værtindehuer - og så et rør der kan bruges til halstørklæde, hvis det tages et par gange om halsen, eller vikles om hovedet.
    Det er farligt at give sådanne ting som gaver, kom hjem med bestilling på 1 x orange hue mere og 2 x orange rør - så nu ved jeg godt hvad næste uges håndarbejde er her i huset
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak for roserne, synes også det er et flot mønster og så er det superenkelt, 3 ret 2 vrang og engang i mellem en pind med omslag, 1 m løs af, 2 r sm, løs m over, 2 vrang. Og på store pinde, så det er både let og hurtigt at strikke.

    Opskriften fandt jeg her
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...-halsroer.aspx

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så var bestillingerne færdige, 2 rør og 1 hue mere.
    Og så lidt mere legetøj, lidt større end de andre jeg har lavet. "Blomsterne" er ca. 15 cm. i diameter og gribebolden eller hvad den nu hedder, er lidt større. Den er faktisk rigtig sjov at hækle. Der er rasler indeni dem alle.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •