Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 33

Emner: Missemors håndarbejder 2011, nyt indlæg 169 - 17.12.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er den sidste del af sølvbryllupsgaven, som supplement til påfuglesjalet, færdig.

    En kurv med to store flasker Amarone rødvin, camufleret som en miniæresport.

    De hvide miniroser er valgt, da der var hvide roser i brudebuketten for 25 år siden.

    Og nej, jeg har desværre ikke evnerne til sådan noget med blomster, så jeg har pænt båret tingene ud til en dygtig blomsterdame her i nabolaget, og så har hun fuldendt værket.

    Jeg synes hun har gjort et formidabelt stykke arbejde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg lagt sidste pind på djævlehuen til vores kommende barnebarn, Gustav.
    Den fuldendte barnevognstæppet og de små futter, så nu ligger en barselsgave og venter spændt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Sikke et sødt tæppe.

    Det lyder sjovt, at barnet har fået navn inden det er født. Hvad nu, hvis det bliver en pige? Skal hun så hedde Augusta?
    De scanninger man laver i dag, de alm. på sygehuset, er ret gode, og vi har set "tap" på begge vore kommende børnebørn. 3-D scanninger er også vildt gode, har lige vedhæftet et billed af Storm, der forventes inden for de næste 3 ugers tid. Han ligner helt klart sin storesøster på mund- og næsepartiet

    Grunden til de har givet de kommende drengebørn navn allerede nu, er at de har henholdsvis en storebror og en storesøster, så det er for at give dem en form for et tilhørsforhold til baby'erne, når de bliver født.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så jeg fat i opskriften til perleluftballon, som jeg måtte skynde mig at sy efter Sille var faldet i søvn i fredags. Så kunne jeg nemlig nå at få hængt den op hos de nybagte forældre, inden de kom hjem lørdag, troede jeg Men så var de taget hjem om aftenen, kun 18 timer efter Storm blev født, så de fik den bare i går i stedet for.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev jeg færdig med julegavesæk og julesokker til børnebørnene - det har godt nok også taget sin tid. Sækken er 60x80 cm. og sokkene er godt 40 cm. Jeg synes altså stingene bliver mindre for hver gang jeg starter på sådan et projekt

    Nu skal det blive godt at få fat i strikkepindene igen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lidt nyt fra mine hænder, et sjal til vores ene svigerdatter, samme mønster som hendes mor fik tidligere.

    Garnet er faktisk købt i Superbrugsen i Vig, på vej hjem fra Rokker-træf på depotet - hvor et par venlige med-rokke-veninder så venligt sagde, at neon-orange "kunne man da købe i brugsen" - så det gjorde jeg.

    Ja, det er ikke meget jeg når i øjeblikket, synes godt nok der er mange andre ting lige nu, men tiden kommer vel tilbage engang.

    Næste to projekter er 2 sjaler fra "Tante Hanne", af de der Mari Berge designs. Det er bestillingsarbejder, så det bliver spændende at begynde på, for der er kun diagram at strikke efter, og det har jeg ikke gjort så meget i endnu.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg et sjal mere færdig. Mønster fra TanteHanne, det hedder "Clara", og er faktisk det første større arbejdet jeg har strikket udelukkende ud fra diagram, og det var slet ikke så svært som jeg forventede.

    Sjalet er en gave til min ene kære svigerdatter, der i anden anledning nævnte hun var helt vild med farven, og på et tredie tidspunkt sagde, hun meget ønskede sig et sjal mere - så nu skal jeg igang med et mere der hedder "Sicilia 2", også fra TanteHanne, og det er til hendes mor, som jeg havde strikket de rødlilla peacock til, til sølvbryllup i maj måned. Hun ønskede sig også et sjal mere.

    Jeg har et gammelt dynebetræk som jeg bruger til at spænde ud på, og det er supergodt til det, fordi der er forskellig farve på siderne. Så er det let at få spændt ud lige, når sømmen går lige ned midt i

    De to piger har lige mistet den vigtigste mand i deres liv, far og mand, og min søn sin svigerfar, til kræften- R.I.P. Tonni P.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak for roserne, ja det er et stort arbejde, men sjovt.

    I dag har den stået på symaskinen - skulle lige prøve nogle sybokse af forhåndenværende materialer. Det blev til 2 store og 5 små, men 2 af de små havde fundet nye ejere, inden jeg fik kameraet frem.

    Og så lige en bestillingsopgave til børnebørnene: Tasker/net til ekstratøj til børnehaven.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev der lige lidt julekalendergaver færdige: 2 pellefanter mere til de to børnebørn der endnu ikke har fået een, og een til yngstesønnens rigtige gode veninde

    Og så 3 krammenisser, også til julekalendergaver, så har alle fire børnebørn også sådan een. Bagpå selerne er broderet navn og årstal. d

    Det er jo hvad der følger med, når Sille som den første har fået sådanne ting, så vil forældrene jo gerne have lillebror også får, og så liiiige bonusbarnebarnet også, og hans kommende lillebror, ja man skal passe på hvad man starter af "traditioner"

    Alle ting kan vaskes i maskine og tørretumbles, hvis man ønsker det, så de kan krammes, snaskes og spildes på, uden problemer.

    Nu har jeg lige et lille projekt jeg skal have afprøvet, før jeg går i gang med endnu et sjal og en poncho, sidstnævnte en bestilling/ønske fra svigerdatteren til fødselsdag i oktober.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lidt hæklet legetøj til Storm's dåb 4.9., og så kommer der jo snart et lille barnebarn mere, og han skal da også have lidt legetøj

    Yngstesønnens rigtige gode veninde havde købt en hæklet bold i en babyudstyrsforretning, og den havde kostet over 100 kr., og så var der ikke engang rangle i, ja jeg var ved at falde bagover, men på den anden side, hvis man tæller tiden med, det tager at hækle dem, så kan det jo nok ikke gøres billigere, hvis det vel at mærke er dansk håndarbejde.

    Men så vi gik lige en tur på nettet, og "lånte" et par ideer og snuppede også lige ved samme lejlighed blomsterranglen fra tips og ideer.

    De er hurtige at hækle, og de store har jeg puttet en lille plastisboks med en bjælde i, indeni, og de mindre ting har fået kuglen fra en dåbspynts-rangle, eller en løs bjælde.

    Har lige set Netto fra i dag har forskellige små poser med plastbokse til en 10'er, så dem må jeg lige ned og kigge nærmere på, for dem jeg købte i Panduro hobby kostede 40 kr. for 12 stk.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •