Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 34

Emner: Mini kongerige - nu med billed indlæg 19

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Mini kongerige - nu med billed indlæg 19

    Jeg har set det flotte svøb kaldet Kongeriget, også findes i en miniudgave til dukker. Opskriften har jeg ikke kunne finde nogen steder, heller ikke hos Markno, der umiddelbart kun sælger opskrift i kit, sammen med garn.

    Jeg har forespurgt på mail hos Markno om mønstret kunne købes alene, som de gør med det store svøb, men har ikke hørt noget fra dem.

    Er der nogen af Jer der ved, om selve mønstret kan købes alene andre steder??? - ellers må jeg jo igang med at tælle på det store, så jeg selv kan prøve at lave en mindre udgave.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Indlæg
    128
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af ab morganza Se meddelelser
    Det er den opskrift jeg har strikket det svøb efter, som lige p.t. ligger udspændt på mig gulv.

    Men jeg må jo kunne lave midterpartiet lidt mindre, for at få det i dukkestørrelse, det kræver bare lige lidt tællearbejde så mønstret kommer til at passe, så det var jo lidt lettere hvis nu lige opskriften lå et eller andet sted, ligesom det store svøb.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Kik her http://markno.blogspot.com/2008_10_01_archive.html måske du kan får svar fra hende.
    Jeg mener at have læst et eller andet sted at den kan købes som dukkesvøb hos Markno go green

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Det er den opskrift jeg har strikket det svøb efter, som lige p.t. ligger udspændt på mig gulv.

    Men jeg må jo kunne lave midterpartiet lidt mindre, for at få det i dukkestørrelse, det kræver bare lige lidt tællearbejde så mønstret kommer til at passe, så det var jo lidt lettere hvis nu lige opskriften lå et eller andet sted, ligesom det store svøb.

    den opskrift du har strikket svøbet efter skal du bare halvere så har du det lille dukkesvøb.

    der er også det halve kongerige men det er 3 kantet som sjal - også en Markno opskrift - den har jeg selv strikket

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Kik her http://markno.blogspot.com/2008_10_01_archive.html måske du kan får svar fra hende.
    Jeg mener at have læst et eller andet sted at den kan købes som dukkesvøb hos Markno go green

    De sælger det kun som kit, med garn. Har prøvet at maile til hende, men har ikke fået svar endnu.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    den opskrift du har strikket svøbet efter skal du bare halvere så har du det lille dukkesvøb.

    der er også det halve kongerige men det er 3 kantet som sjal - også en Markno opskrift - den har jeg selv strikket
    Jeg har siddet og kigget lidt på det, nu det ligger udspændt på mit gulv, og jeg er lidt i tvivl om maskeantallet der er på midterstykket, som vil blive på 30 løkker på hver side, hvis jeg halverer, kommer til at passe med inderbortens mønster, hvis jeg halverer opskriften.

    Har du prøvet om det passer - for så tør jeg godt springe ud i det

  8. #8
    nette strik Gæst
    så må du nok igang selv, kan læse at de skriver halvret, hvis du har strikket svøbet, kan du så ikke ud fra det gøre det. har du set foto et på dukke svøbet der er på siden.

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Jeg har siddet og kigget lidt på det, nu det ligger udspændt på mit gulv, og jeg er lidt i tvivl om maskeantallet der er på midterstykket, som vil blive på 30 løkker på hver side, hvis jeg halverer, kommer til at passe med inderbortens mønster, hvis jeg halverer opskriften.

    Har du prøvet om det passer - for så tør jeg godt springe ud i det

    Jeg læste bare på Marknos hjemmeside dernede hvor der står ved børnene Har kun strikket det halve kongerige og syntes det er lidt bette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tror bare jeg sætter mig ned, stille, roligt og fredeligt, og så tæller jeg lige masker ud fra opskriften, så jeg ved hvor mange løkker der skal være på hver side, og så prøver jeg bare. Det kan jo ikke gå værre, end det må trevles op igen.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •