Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: IKKE vandbaseret lim

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    36

    IKKE vandbaseret lim

    Hejsa

    Jeg skal bruge noget lim der ikke er vandbaseret. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Der er to-komponent, kontaktlim, vandfast trælim og der er sikkert flere slags - det kommer an på, hvad der skal limes.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    36
    det er pap - rive vlieesog stof ....og så skal det helst ikke "stinke"....har prøvet med spray lim - men det lugter virkelig grimt

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg tror det er svært for dig at finde en ikke-vandbaseret uden den lugter for der er jo opløsningmidler i - hvilket gør jeg vil minde dig om du skal bruge det hvor der er udluftning på !!

    Men ellers ville jeg vælge en billig kontaktlim eller en tekstil lim. Den kan jo tåle vask så den er i hvert til fald ikke vandopløselig

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Decupagelak kunne måske være anvendelig - der findes flere slags afhængig af hvilke materialer der skal limes og lakeres. Dem til stof kan i hvert fald tåle vask. Jeg tror du kan få vejledning om det i en hobbyforretning eller på byggecentret, hvis du fortæller, hvad der skal limes og hvad det skal kunne tåle.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •