Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Sjal i kunststrik.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2008
    Geografisk sted
    8300 Odder
    Indlæg
    11
    Heller ikke jeg vil anbefale pauser, da man så kommer helt ud af rytmen med mønstret, men jeg syns det er lettere med de store projekter, da det hurtigt kommer på lange pinde og for mig er de nemmere at arbejde med end de korte, så jeg slutter mig til koret : HOP og glæder mig til at se resultatet.

    Strikkeglade hilsner Vibeke

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Det er et meget smukt sjal du overvejer at strikke.
    Jeg har selv strikket Islandsk Brudesjal/Nordisk sjal en hel del gange og mit råd til dig er:
    Lav en masse maskemarkører og marker hver gentagelse af rapporter med en farve / ny rapport med en anden farve / en ny farve omkring midtermasken. Så opdager du straks når der er strikket forkert.
    Desuden strikker jeg vrangpindene på ½ pindenummer mindre (det er ikke så hårdt for hænder og arme).
    Rigtig god fornøjelse
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af annie Se meddelelser
    Lav en masse maskemarkører og marker hver gentagelse af rapporter med en farve / ny rapport med en anden farve / en ny farve omkring midtermasken. Så opdager du straks når der er strikket forkert.
    Desuden strikker jeg vrangpindene på ½ pindenummer mindre (det er ikke så hårdt for hænder og arme).
    Rigtig god fornøjelse

    Det med maskemarkører kan jeg VARMT tilslutte mig!! Det er kæmpe hjælp (siger en som ikke er godt til at pille op men som må "strikke baglæns" for at få maskerne til at vende rigtigt...)

    Derudover kan jeg varmt anbefale hjælpetråde - dvs. du sætter en tråd (der ikke filtre!!) i en markant farve ind igennem ALLE masker der på et givet tidspunkt er på pinden.. du markerer i mønsteret hvor det er du har sat den ind.. og så kan du let pille op til det sted igen, hvis mønsteret går i fisk... (det har reddet mig mere end een gang, må jeg indrømme)

    Annie; hvad er grunden til at du strikke vrang på en mindre pind?


    Har jeg overset at I har skrevet et navn på dette smukke sjal? - som jeg sidder og savler over og mit tastatur lider under...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Hej Brumby
    Jeg hører til dem der strikker lidt løst på vrang pinden i glatstrikning. Derfor bliver det rigtig pænt og glat når jeg bruger ½ pindenr mindre. Jeg slipper nemlig for at stramme garnet lidt til efter hver strikket maske ;-)
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2010
    Geografisk sted
    Thisted
    Indlæg
    65
    Jeg er ikke kommet igang endnu. Mener man kan få sådan en plade med en magnet dims, som kan bruges til at holde styr på hvor lang man kommer i mønsteret. Ellers tror jeg at jeg nemt kommer til at stirre mig blind på det.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Thisted Se meddelelser
    Jeg er ikke kommet igang endnu. Mener man kan få sådan en plade med en magnet dims, som kan bruges til at holde styr på hvor lang man kommer i mønsteret. Ellers tror jeg at jeg nemt kommer til at stirre mig blind på det.
    Jeg har i lang tid været på jagt efter en sådan en dims, som man også kan have med sig omkring, så hvis du finder sådan én, vil du så ikke være sød at fortælle mig hvad den hedder. Jeg bruger nogle hjemmelavede a la storm P systemer med 2 forskellige stykker pap og en plasticlomme, og det fungerer også hjemme, men er ikke særlig praktisk i bussen
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    Her er oxo en ...

    http://www.margaretha.dk/butik/default.asp?
    under tilbehør - hjælpemidler
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    mange tak - synes godt nok Knit Pro's ligner mit hjemmestrikkede system - men unægteligt er noget dyrere - den anden er ret smart, hvis der er skruer i siderne -
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2010
    Geografisk sted
    Thisted
    Indlæg
    65
    Tak, det var lige sådan en jeg søgte :o)

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •