Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Hjælp til opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    Indlæg
    117

    Læs her Hjælp til opskrift

    så kommer der endnu et spg herfra :) og hvor er det dejligt med al den hjælp man kan få...
    Mit spg er til en opskrift på en baby slåom bluse som jeg er ved at lave. Det er den samme opskrift for 2 forskellige bluser, hvor den ene er i glat strik og den jeg laver er i struktur mønster.

    I opskriften står der:
    Strik 6 pinde ret, og skift derefter til pind nr. 3 og struktur mønster.
    De 2 første pinde er jeg med på, men så kommer pind 3...
    I struktur mønsteret står der:
    3. pind: kantmaske ret, 1 ret, (1 vr, 3 ret) pind hend, slut med en kantmaske ret.

    Det er jo nemt nok, men men men så står der i opskriften...:
    Tag ind til forkant på 3. pind: kantmaske ret, 1 ret, 2 ret sm, strik til der mangler 4 masker: drejet indtagning, 1 ret, kantmaske ret. Gentag disse indtagninger på hver 2. pind...

    Mit spg er så hvilken en af de 2 jeg skal strikke. Er helt forvirret så håber der er en der kan hjælpe, og undskyld hvis det blev lidt langt og forvirrende

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Du må skulle kombinere de to. Jeg ville gøre det sådan:
    1 kantmaske ret, 1 ret, 2 ret sammen (det må gøre det ud for 1 vr. i parantesen), 3 ret fra parantesen og derefter (1 vr, 3 ret). Parantesen gentages til der mangler 4 masker, 2 ret drejet sammen, 1 ret 1 kantmaske ret.
    Efterhånden som mønsteret skrider frem, kan du se, hvor meget af parantesen, du skal have med i begyndelsen af pinden. Det må ændre sig for hver indtagning.
    Håber, at det er forståeligt og ikke mindst korrekt - men sådan ville jeg forsøge mig
    hilsen Pjevs

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •