Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Hvordan er det med copyright.

  1. #1
    nette strik Gæst

    Hvordan er det med copyright.

    Fra et ugeblad, hvor der har været et mønster, må man videre sende den her pr. pb.???????????????????

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tja, mon ikke man godt må, for det har jo været "mangfolddiggjort"....men er ikke sikker
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Tja, sletter mit indlæg, da Klasus har ret...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Så kunne vores søde Lene Schønemann lave et pisaca webalbum, hvor hun kunne vise de opskrifter, jeg ved hun scanner, fra ugeblade.

    Tror det er nemmere for Lene Schønemann, end at sende til mange, der gerne vil have opskrifterne.
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Det må man godt...
    Nej for det er digital kopiering...............

    Et ugeblad kan sidestilles med en bog - og jeg er lige ved at tro, at det står et eller andet sted i bladet - sikkert med små bogstaver!

    Men analog privat kopiering (dvs. på papir) er tilladt som KUM skriver på deres side http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Litteratur/:

    Analog kopiering er tilladt til privat brug, hvilket betyder, at du må kopiere til dig selv, din familie og din omgangskreds. Analog kopiering kan ske på grundlag af egne eller lånte eksemplarer, ligesom det kan ske på grundlag af en original eller en kopi; afgørende er, at det, man kopierer fra, er lovligt.

    KlaSus

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Nej for det er digital kopiering...............

    Et ugeblad kan sidestilles med en bog - og jeg er lige ved at tro, at det står et eller andet sted i bladet - sikkert med små bogstaver!

    Men analog privat kopiering (dvs. på papir) er tilladt som KUM skriver på deres side http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Litteratur/:

    Analog kopiering er tilladt til privat brug, hvilket betyder, at du må kopiere til dig selv, din familie og din omgangskreds. Analog kopiering kan ske på grundlag af egne eller lånte eksemplarer, ligesom det kan ske på grundlag af en original eller en kopi; afgørende er, at det, man kopierer fra, er lovligt.

    KlaSus
    Øv øv og 3 gange øv..... :(

    Men tusind tak, Klasus, så har jeg lært noget nyt.....
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser


    Øv øv og 3 gange øv..... :(

    Men tusind tak, Klasus, så har jeg lært noget nyt.....


    ROLIG - jeg må jo gerne sende dig en frankeret kuvert og så låne din opskrift

  8. #8
    marion Gæst
    så sidder jeg lige her og bliver meget i tvivl, hvad nu hvis jeg finder en opskrift i f.eks. ingelise eller familie journalen også laver den i noget helt andet garn... hvad så er der så stadig copyright på hvis jeg deler ud af opskriften ja det var bare en tanke....

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Familie Journalem og andre ugeblade, sætter deres opskrifter på deres hp til offentligt download.
    Med disse opskrifter, kan det vel være en dyt, om man selv downloader eller får tilsendt som kopi fra en bekendt?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    så sidder jeg lige her og bliver meget i tvivl, hvad nu hvis jeg finder en opskrift i f.eks. ingelise eller familie journalen også laver den i noget helt andet garn... hvad så er der så stadig copyright på hvis jeg deler ud af opskriften ja det var bare en tanke....

    Du ændrer jo ikke selve opskriften ved at skifte garn eller mærke på strikkepinde :-)))

    Det er så vidt jeg fik fortalt selve opskriften/anvisningen du skal ændre for at du må gøre det.

    Den copyright den copyright - den er lige så nem som det danske sprog at lære - jeg bliver godere og godere jo langere tid jeg lever og jo gamlere jeg bliver :-)


    En ven til mig sagde en gang jeg talte med ham om juridiske spidsfindigheder i forbindelse med copyrighten -
    Læg den gode opskrift på dit bord i stuen - inviter alle dine "veninder" indenfor. De affotograferer din opskrift på nethinden og går igen.
    Du har intet med det at gøre og kan ikke gøres ansvarlig for din handling - da enhver quinde har ret til at have sit håndarbejde med opskrift liggende.
    Sidst redigeret af Jeanne Thøgersen : 02-03-2011 kl. 08:53 Årsag: en tilføjelse af sidste afsnit

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •