Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Alfa.

  1. #1
    Tina Gæst

    Alfa.

    Jeg vil høre, om der er nogle af jer der har strikket noget af Alfa garn fra Sandnes garn.
    Jeg har fundet det hos Impaz.

    http://www.impaz.dk/shop/default.asp

    Min datter vil gerne have et halstørklæde, som skal sys sammen i enderne, så det danner en ring. Denne skal så snoes nogle gange om halsen og se smart ud.
    Hun har meddelt at garnet skal være loddent og blødt.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    alfa

    alfa er strikket på p 6 eller 7, det er ret tykt til et tørklæde der skal snoes om halsen et par gange.
    det er ellers lækkert garn, men ikke særlig loddent.
    Kh bstorm.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    tina !
    jeg må lige sige mums !
    det er et af de lækre garner, som jeg er meget glad for.
    men det er ikke særligt loddent.
    drops har et garn der hedder sympfony, det er loddent og vældigt læækert !
    det har impaz også !

    her er der en opskrift på et snoet halstørklæde

    http://www.garn.dk/product.asp?product=5217
    bare et forslag.

    ses fredag
    ha´en dejlig dag
    kinoll

  4. #4
    Tina Gæst
    Hej bstorm og Kinoll.

    Tak for jeres tilbagemelding.

    Når Alfa ikke er loddent, kan jeg jo godt skrotte den til dette projekt.

    Sympfoni ser derimod super lodden ud, så mon ikke jeg skal prøve at hoppe på den.

    Vedr. halstørklædet, så havde jeg forestillet mig et ribstrikket langt langt et, og så sy/strikke enderne sammen.
    Det er ihvertfald sådan et Signe har vist mig det skulle være !!!

    Ja Kinoll - vi ses fredag.

  5. #5
    marion Gæst
    så vil jeg altså anbefale det nye verdi fra drops det er rigtig lækkert til at lave sådanne et halsrør af har selv lavet et til min mor... har vist ikke lige fået taget billede af det og det er sådanne nogle kæmpenøgler de koster vist 165 kr og der er til 3 halsrør i sådanne nogle :-)
    opskriften er her..... http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...id=717&lang=dk
    bare et forslag.....

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg ville strikke i et alpaca og så strikke den der Mobiusring - opskriften har været i hendes Verden og er på deres hjemmeside.
    Den strikkes på rundpind og i glat (altså ret hele vejen) - kunsten er at dreje maskerne rigtigt :-)

    Har strikket den i flere farver i alpaca fra markno men har også strikket den i et meget loddent og blødt garn fra Järbo

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Jeg ville strikke i et alpaca og så strikke den der Mobiusring - opskriften har været i hendes Verden og er på deres hjemmeside.
    Den strikkes på rundpind og i glat (altså ret hele vejen) - kunsten er at dreje maskerne rigtigt :-)

    Har strikket den i flere farver i alpaca fra markno men har også strikket den i et meget loddent og blødt garn fra Järbo
    det er også en møbius, der er på linket fra garn.dk
    kinoll

  8. #8
    Tina Gæst
    Hej Marion og Jeanne tak for tilbagemelding.

    Marion - det garn ser også fint ud, men i dette tilfælde skal den være ensfarvet !!
    Kunne nu godt alligevel finde på at købe et nøgle af det sort/grå/røde, sådan bare fordi .......

  9. #9
    marion Gæst
    hehe kender jeg godt i den pink kan man ikke se så meget farveskifte synes jeg :-) hvis det er :-)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Jeg ville strikke i et alpaca og så strikke den der Mobiusring - opskriften har været i hendes Verden og er på deres hjemmeside.
    Den strikkes på rundpind og i glat (altså ret hele vejen) - kunsten er at dreje maskerne rigtigt :-)

    Har strikket den i flere farver i alpaca fra markno men har også strikket den i et meget loddent og blødt garn fra Järbo
    Ikke om jeg da kan finde den på Hendes Verdens side - har du et link?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •