Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: vigtig info stoffer i cykel-slanger

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg mener nu også at ha' hørt, at én af årsagerne til, at der ikke længere lappes cykelslanger er den, at selve limen er giftig at indånde, og derfor kræver udsugning.

    Og jeg må indrømme, at jeg er blevet så vild med slangerne og idéen om at skabe noget brugbart OG bæredygtigt, at jeg ikke kan stoppe igen. Advarslen handler jo også om indhold i legetøj, som kan puttes i munden. Og selvom jeg er glad for slangerne, sutter jeg ikke på dem...
    Mvh. Mormal.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    42
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Hvor vil jeg hen??? Jeg indtager føden det gør jeg ikke med cykelslangerne :-)
    Problemet med phtalater er, at man ikke behøver at indtage det for at det virker skadeligt.

    Personligt havde jeg overvejet, at lave nogle smykker af cykelslanger, men jeg har altså en datter på 14, og jeg kan da nemt forestille mig, at hun, når hun så mit smykke af cykelslange, også gerne ville have et.

    Og helt ærligt, jeg ville da aldrig tilgive mig selv hvis min datter blev syg/tog skad af det, når nu jeg er blevet oplyst om, at det kan være skadeligt.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Man optager også stofferne igenem huden så der for er det skadelig at bruge slangerne til ting der bæres på huden, men jeg mener at det må være op til den enkelte om man vil bruge smykker der er lavet af slanger, jeg vil ikke.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  4. #14
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser

    Iøvrigt har vi en god ven der har cykelforretning med værksted og grunden til at man skifter i stedet for at lappe skyldes at det er hurtigere og billigere.
    Jeg har da hørt fra min cykelhandler, at det er på grund af den giftige lim de bruger til lapperne, at de nu skifter slangerne i stedet for at lappe

  5. #15
    Tina Gæst
    Korrekt - det er pga. den giftige lim.

  6. #16
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Den med den giftige lim har jeg så ikke hørt men interessant og tager den gerne op ved næste komsammen med Vores ven Cykelhandleren.

    Har nu heller ikke tænkt mig at æde mine tasker blot bruge dem.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •