Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Hvad er forskellen er på decoupagelim og decoupagelak er

  1. #1
    Birgitma Gæst

    Hvad er forskellen er på decoupagelim og decoupagelak er

    Er der nogle der kan fortælle mig hvad forskellen er på decoupagelim og decoupagelak er, skal man have begge dele eller kan man bruge det samme til at sætte servietterne fast med og give et lag med når det er færdigt.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    De gange jeg har lavet sådan noget på f.eks. æsker, har jeg brugt lim til begge dele.

    Jeg vidste faktisk ikke der også var en lak.

  3. #3
    lis ai Gæst
    Jeg bruger en der hedder decoupage lim/lak fra CcHobby, så den både limer og lakerer på samme tid.
    Jeg tro ikke der er den store forskel på, hvis man køber det hver for sig andet end man kommer af med flere penge.
    Man kan jo også få en lim til papirdecoupage og en til servietdecoupage.
    Jeg bruger den samme til det hele og har aldrig været utilfreds med resultatet.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Jul 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    16
    Jeg bruger en limlak (Royal Coat), som findes både i en mat og blank udgave. Efterfølgende lakerer jeg med helt almindelig farveløs lak fra farvehandleren, til jeg synes, at det er glat og fint. Det er alt for dyrt, hvis jeg kun bruger limlakken.
    Er det meget små emner, jeg skal lægge decoupage på, bruger jeg kun lak, fordi laklimen er lidt tykkere i konsistensen, og ofte får jeg ødelagt det, jeg har brugt lang tid på at klippe/skære ud (specielt servietter er sarte).
    Mange hilsner
    Lone T.
    Mit rodede skrivebord er ikke et tegn på kaos - det er et tegn på kreativitet, ja - det er så!

  5. #5
    Birgitma Gæst
    Tak for svarene.

    Grunden til jeg spørg er at jeg engang har købt en pakke med farver, lak og servietter i, da jeg brugte det lak blev billederne helt glatte, nu har jeg købt noget der hedder decoupage lak højglans 90 men når jeg bruger det bliver billederne ujævne, ikke fordi jeg syndes det gør noget men ville gerne have mulighed for at lave begge slags, men ved ikke hvad det hedder det der var med i pakken.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Er der nogle der kan fortælle mig hvad forskellen er på decoupagelim og decoupagelak er, skal man have begge dele eller kan man bruge det samme til at sætte servietterne fast med og give et lag med når det er færdigt.
    Det er én og samme ting - en lim som man efterfølgende også lakerer, emnet som man har decouperet, med
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  7. #7
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Tak for svarene.

    Grunden til jeg spørg er at jeg engang har købt en pakke med farver, lak og servietter i, da jeg brugte det lak blev billederne helt glatte, nu har jeg købt noget der hedder decoupage lak højglans 90 men når jeg bruger det bliver billederne ujævne, ikke fordi jeg syndes det gør noget men ville gerne have mulighed for at lave begge slags, men ved ikke hvad det hedder det der var med i pakken.
    Så vil jeg tro du skal ha` fat i royal coat, der er specielt beregnet til servietter. Prøv at ring til CChobby om mere information om produktet.

  8. #8
    Birgitma Gæst
    [QUOTE=lis ai;272584]Så vil jeg tro du skal ha` fat i royal coat, der er specielt beregnet til servietter. Prøv at ring til CChobby om mere information om produktet.


    Ok, tak for hjælpen.

  9. #9
    Birgitma Gæst
    Vil lige høre om det er det samme lim/lak i bruger til æsker, billeder og glas.

    Jeg har nogle små glas til fyrfadslys jeg vil prøve på, men ved ikke om det er noget andet lim/lak jeg skal bruge.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Nej til glas skal du bruge noget andet lak og det kan købes i forskelige hoby butikker, det skal nemlig hertes i en bage oven når det hele er tørt.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •