Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Strikket cirkel

  1. #11
    pind nr 7 Gæst

  2. #12
    pind nr 7 Gæst
    Glemte at sige den er ret nem at strikke.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det må være muligt at slå masker op som svarer til omkredsen af hullet i vaniliekransen og strikke rundt på strømpepinde. Så skal der tages mange masker ud, så strikketøjet kan lægges fladt på bordet. Jeg har ikke nogen opskrift, men det er den måde man strikker lyseduge på. Men du kan se det, hvis du laver en prøve, tror jeg.

  4. #14
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jettepd Se meddelelser
    Ved ikke rigtigt hvad du mener Inger1, kan du uddybe det, eller endnu bedre har du en opskrift på sådan en ring/cirkel.
    Du kan købe en opskrift her.

    http://rustik-by-marianne.dk/webshop/

    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Det må være muligt at slå masker op som svarer til omkredsen af hullet i vaniliekransen og strikke rundt på strømpepinde. Så skal der tages mange masker ud, så strikketøjet kan lægges fladt på bordet. Jeg har ikke nogen opskrift, men det er den måde man strikker lyseduge på. Men du kan se det, hvis du laver en prøve, tror jeg.
    Ja, det tænkte jeg også på. Lige som når man hækler rundt om en lukket ring. Så skal du nok strikke med 4 eller 5 strømpepinde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, det tænkte jeg også på. Lige som når man hækler rundt om en lukket ring. Så skal du nok strikke med 4 eller 5 strømpepinde.
    Og for at få rillerne i vaniliekransen skal du da så strikke en omgang vrang med mellemrum.

    De opskrifter jeg har set på strikkede kager er til p 2- 2½ og garnet perleakryl eller den tynde babygarn passer til de pinde.

    Alle tips sat sammen giver da næsten en færdig opskrift ;-)

    God arbejdslyst

  7. #17
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Jettepd Se meddelelser
    Hej, er der nogen der ved hvordan man strikker en cirkel(nærmest som en vaniliekrans, helt flad).
    ER det denne du søger Vaniliekrans 001.jpg

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125
    Tak alle sammen for jeres indsats, men det er præsis den cirkel som Inger1 har fundet opskrift på, eller retter sagt hvor man også kan købe opskrift. Tak

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •