Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Sytumpe søger vejledning :-)

  1. #1
    Hach Gæst

    Sytumpe søger vejledning :-)

    Er der nogen, der kender mønsteret Jasmin fra Stof2000 (sommerkjole med smocksyning foroven str. 92-164), som kan fortælle mig, hvad det lige betyder, når der står "klip 1 x mod fold"??
    Nybegynder-mig troede, kjolen bestod af 2 stykker stof - smockdelen og selve skørtstykket, som så bare skulle sys sammen - med hinanden og i ryggen - og herefter "smockes", men selv en blind kan se, at hvis jeg folder skørtstykket midtpå, kan der aldrig presses en 6-årig ned i det!!! Hmm... I don't get it... måske er det bare meningen, jeg skal holde mig til mit speciale - tullebukser!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg kender ikke pågældende mønster, men 'klip 1 X mod fold' betyder, at du lægger stoffet dobbelt, og lægger mønsteret på sådan, at 'mod fold'-kanten på papiret flugter mod den foldede stofkant.
    Øh, ved ikke, om det gi'r mening. -Det er lidt svært at forklare på skrift. Men der findes nogle gode bøger om børnetøj, der forklarer teknikkerne helt fra bunden. De kan klart anbefales.
    Mvh. Mormal.

  3. #3
    Hach Gæst
    Jo - det giver meget mening. Så passer størrelsen på mønsteret nemlig. TAK - du har reddet min sy-aften! :-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •