Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Designe egne modeller?

  1. #1
    garn på flugt Gæst

    Spørgsmål Designe egne modeller?

    Her om vinteren er det bare hyggeligt at strikke.

    Jeg sidder allerede nu og drømmer om, hvad mit næste projekt skal være, når altså jeg bliver færdig med den kørepose, som jeg laver til venindens kommende datter.

    Jeg tænker om der er nogle, som har nogle fif til, hvordan man griber det an, hvis man gerne vil igang med selv at lave strikkemønstre?

    mon der findes nogle programmer, som omregner fra cm til masker? Jeg tænker også på, hvordan man mon beregner ind og udtagninger og hulmønstre/snoninger?

    Måske der sidder nogle, som kan hjælpe mig med at løse dette mysterium?

    På forhånd tak

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hejsa

    Jeg har ikke selv prøvet det, men tror, at

    www.knitalot.dk

    har mange programmer, til at lave strikkemønstre selv.

    Følgende er kopieret fra hendes hjemmeside:

    Knitalot - en verden af interaktive strikkeopskrifter, gennemarbejdede designs, artikler, omregnere, tips og triks og meget, meget mere.

    249,- for et års adgang


    NYHED: Prøv Knitalot.dk inden du bestemmer dig for et helt års abonnement. 1 uges adgang for 49,-
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, Knitalot.dk er en god side. Jeg er også medlem der (hedder Thy Lene).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Knitting Gæst
    Hej!
    Jeg har flere gange haft stor held med at arbejde ud fra grundmodeller, en bog der er god er Tove Bækgaard Thomsen's "Strik egne modeller". Den fortæller på en enkel måde hvordan du kommer igang.
    Kærligst Knitting

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg bruger millimeterpapir til mine mønstre. Og så har jeg sådan en "dulle" på min pc der har forbindelse til et excelark hvor der er indlagt forskellige formler (egen opfindelse) og ved hjælp af målene på den færdige vare og garnets strikkefasthed spytter mine formler så antal m og lignende ud.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Lad mig give et eksempel på et knitalot værktøj : Jeg vil lave denne halsedisse i noget garn jeg har liggende, f.eks. på pind 3½ http://knitalot.dk/images/halsfisk_321.jpg. Der ligger en åben opskrift derinde, med rubrikker hvori man kan indtaste en strikkeprøves mål, tal og vægt. samt pindtykkelse
    Når man har indtastet disse udregner systemet hvor meget garn der går til og hvor mange masker man skal arbejde med igennem arbejdet.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #7
    garn på flugt Gæst
    Tak for alle de gode svar - jamen det lyder da simpelthen sil at jeg skal have meldt mig ind i knitalot, og sikke et held at jeg ramler lige ind i tilbudet:-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •