Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Filtning med "Tove"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    75

    Filtning med "Tove"

    Er der nogen der har erfaring med, om "Tove"-garn filter let? Jeg har kun filtet med "Kauni" og der skulle jeg vaske 3 gange á ca. 5 kvarter. Det blev til 2 gange ved 40 grader og 1 gang ved 60 grader

    Jeg har strikket "Tove" på pind 4½ - anbefalet 3½.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg har brugt Tove til tasker og hjemmefutter, det filter godt
    jeg filter 1 gang ved 40 grader, jeg strikkede også på 4.5 til taskerne
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg strikker sjal med Tove på pind 3, men det skal ikke filtes og der står ingensteder, om man kan filte med garnet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    nette strik Gæst
    http://wgarn.dk/garn/garn-fra-sandnes/tove.html filter godt.Jeg har strikket meget i det. Det filter første gang vask i maskine ved
    40 grader. Det er min erfarrig.

    men der jo ingen der siger man skal filte det Strikkelene, blot undgå maskemaskinen. så holder det sig pænt.

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har filtet meget i Tove og har brugt p 5 til p 8 - en gang i maskinen og vupti flot filtet.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    http://wgarn.dk/garn/garn-fra-sandnes/tove.html filter godt.Jeg har strikket meget i det. Det filter første gang vask i maskine ved
    40 grader. Det er min erfarrig.

    men der jo ingen der siger man skal filte det Strikkelene, blot undgå maskemaskinen. så holder det sig pænt.
    Jeg har overhovedet ikke i sinde at filte mit sjal!! Det var Hanne T, der spurgte om man kan filte Tove garn og så svarede jeg hende, at jeg aldrig har prøvet, at filte det garn.

    Men på et eller andet tidspunkt vil jeg gerne prøve at filte et eller andet (som endnu ikke er strikket).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har overhovedet ikke i sinde at filte mit sjal!! Det var Hanne T, der spurgte om man kan filte Tove garn og så svarede jeg hende, at jeg aldrig har prøvet, at filte det garn.

    Men på et eller andet tidspunkt vil jeg gerne prøve at filte et eller andet (som endnu ikke er strikket).
    Jeg har netop filtet en lille pung og en lille mobiltaske i Tover og strikket i neverkont. De var begge i grønne/grå/blå nuancer og vores hjemmesygeplejerske er lige netop gået ud af døren med begge dele :-)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Er du allerede færdig med dem? Jeg er ved sidste række på huen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Er du allerede færdig med dem? Jeg er ved sidste række på huen.
    Mobiltasken er som i bogen - pungen lidt anderledes med spids lukning som fruen havde ønsket den men de er ganske nemme at lave og meget søde.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2007
    Geografisk sted
    Trondheim, Norge
    Indlæg
    54
    Hvis du med filting mener at garnet tover i vask, så kan jeg fortelle deg at garnet er veldig godt egnet til det!

    Bare husk at dess tykkere pinner du strikker/hekler det i, dess mere tover det!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •