Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Har brug for hjælp:-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    9

    Har brug for hjælp:-)

    Er der nogen herinde, der kan forklare mig hvordan man strikker drejet rib, jeg er i færd med at strikke en hue og en halsedisse i Eskimo garn efter en opskrift jeg fandt på Drops design...der står følgende:
    DREJET RIB:
    1.omg: * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*.
    2.omg: * strik 1 r i den anden r m, strik 1 r i den første r m, tag begge m af p, 2 vr *, gentag fra *-*.
    Gentag 1. og 2.omg.
    Jeg er ikke så erfaren i strikkekunsten, så jeg forstår ikke linien på 2. omgang??
    Håber på hjælp fra jer herinde:-)
    Venlig hilsen

  2. #2
    minniesmor Gæst
    jeg håber du kan forstå det jeg nu forklarer dig prøver: du skal strikke maske nr 2 før du strikker maske nr 1 og først tage maskerne af venstre pind når du har strikket maskerne hvis du ikke forstår dette så sender jeg dig mit tlf nr på en pb så du kan ringe til mig - jeg har en veninde som jeg hjælper når hun har problemer så ring bare.

    knus Minniesmor

  3. #3
    Inger1 Gæst

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Sep 2010
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    166
    Citat Oprindeligt indsendt af Kellie Se meddelelser
    Er der nogen herinde, der kan forklare mig hvordan man strikker drejet rib, jeg er i færd med at strikke en hue og en halsedisse i Eskimo garn efter en opskrift jeg fandt på Drops design...der står følgende:
    DREJET RIB:
    1.omg: * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*.
    2.omg: * strik 1 r i den anden r m, strik 1 r i den første r m, tag begge m af p, 2 vr *, gentag fra *-*.
    Gentag 1. og 2.omg.
    Jeg er ikke så erfaren i strikkekunsten, så jeg forstår ikke linien på 2. omgang??
    Håber på hjælp fra jer herinde:-)
    Venlig hilsen
    På første pind. ( vrangsiden ) 2r og 2 vr.
    På anden ppnd. ( Retsiden ) Skal de 2r strikkes drejet ret. og de 2 vr masker som du plejer.

    Håber at du finder ud af det

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    9
    Tak Camilla, du skriver at de 2r skal strikkes drejet ret, umiddelbart er det ikke sådan jeg læser det eftersom der står strik 1 r i den anden r m, strik 1 r i den første r m, tag begge m af p. Men jeg tolker måske opskriften forkert?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    9
    Tak for linket:-)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    9
    Mange tak for din forklaring Minniesmor:-) Jeg tror, jeg har forstået det nu, jeg prøver mig frem:-)
    Igen tak for hjælpen også for dit tlf nr, det er sødt af dig.
    Knus herfra

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •