Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: At holde garnet når hænderne svigter..

  1. #1
    TulleMomsemor Gæst

    At holde garnet når hænderne svigter..

    Hej

    Jeg døjer med at jeg nogle dage mister styrken i mine hænder - det skal dog ikke afholde mig fra at strikke, så jeg forsøger at sno garnet omkring mine fingre på firnurlige måder.

    Er der nogen der har gode fif eller en god måde at sno garnet på, så fastheden holdes?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    hej

    Jeg ved ikke om det så´n en du søger,men jeg så en dag (garnforretningen i Amager centeret) Sådan en dims man sætter på fingeren,hvor garnet så løber i....men om der er "spænding" på,el om det bare er for at skåne fingeren for slid fra garnet,det ved jeg ikke desværre...?

    Ved ikke hvad den hedder,men man kan måske ringe og spørge dem,hvis man ikke bor i nærheden.

    Håber du finder en løsning


    Hilsen musen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg lægger mit garn over pegefinger, under lagefinger, over ringfinger og under lillefinger. Men hvis du mangler styrke i fingrene så er lillefingeren måske den værste, så kan du sno en gang om den....

    Håber du kan bruge det.

    Musen er det ikke sådan nogle til at skille flere tråde når man strikker med flere farver?

    mafalda (der har begyndende gigt i fingrene og sagtens kan se på mor hvilken vej det går)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Jul 2008
    Geografisk sted
    Ejby, 4623 Lille Skensved
    Indlæg
    45
    Jeg lægger garnet over pegefingeren, under lang- og ringfinger og snoer det en gang rund om lillefingeren. Det holder fastheden når jeg strikker.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    Jeg ved det faktisk ikke....men det lignede en bred ring,med en lille lykke oven på....?

    Men man ku´da prøve at ringe,de må da vide det butikken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg har også nedsat kraft i nogle af mine finger, jeg lader garnet løbe over pege fingeren under de næste 2 finger og så over lillefingeren nogen gange 2 gange alt efter garnet tykkelse.
    Jeg har også lagt mærke til en ting, det er at garnet skal have lov til at løbe ud af nøglet selv, det letter på fingerne, så når jeg har oprullet garn, smider jeg det i skål, så det kan løbe let og frit.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hundeuld ja det er faktisk rigtigt det går også ud over fingrene når man skal hive i garnet.....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Ja, man skal vist helst starte garnet indefra.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    TulleMomsemor Gæst
    Det lyder spændende - kan du enten hitte et telefonnummer, eller et firmanavn, jeg bor nemlig i Randers :)

    Citat Oprindeligt indsendt af musen Se meddelelser
    hej

    Jeg ved ikke om det så´n en du søger,men jeg så en dag (garnforretningen i Amager centeret) Sådan en dims man sætter på fingeren,hvor garnet så løber i....men om der er "spænding" på,el om det bare er for at skåne fingeren for slid fra garnet,det ved jeg ikke desværre...?

    Ved ikke hvad den hedder,men man kan måske ringe og spørge dem,hvis man ikke bor i nærheden.

    Håber du finder en løsning


    Hilsen musen

  10. #10
    TulleMomsemor Gæst
    Mafalda, Siff & hundeuld: Lyder som en lettere måde end min med 2 gange rundt om lillefinger :)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •