Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: imens jeg venter

  1. #1
    marion Gæst

    imens jeg venter

    på at kunne ringe til ingelise strik havde set forkert troede det var imorgen jeg kunne ringe også var det idag.... klovn marion

    nå men så er jeg jo gået igang med et nyt projekt og kan altså ikke få diagrammet til at passe ind nogen steder har tidligere forsøgt at strikke den trøje men opgav undervejs da jeg simpelthen bare ikke orkede mere men lige denne trøje ønsker min mor sig bare rigtig meget så nu forsøger jeg igen, men ak og ve når til m2 også kan jeg ikke få det til at hænge sammen

    her er linket til trøjen
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=5&lang=dk

    jeg er nået til m2 og har 185 masker som skal passe til m2 (de resterende 10 er retmasker til kanten)
    også er det jeg bliver i tvivl om, hvordan jeg læser diagrammet... for synes ikke jeg kan få det til at gå op i 185 masker

    jeg læser det således
    1 r,slå om,1 r løs af 1 r tag løs m over, 3 ret, 2 r s, slå om, 1 ret slå om 1 ret løs af 1 ret løs maske over 1 ret, 3 ret, 2 r sm slå om det er jo 16 masker og det kan jo aldrig gå op i 185 masker... hmmm hvad er det jeg læser forkert i diagrammet hvor mange masker læser i det som om det går over??? ja vil bare så gerne komme videre nu må jeg da kunne det...
    Sidst redigeret af marion : 15-02-2011 kl. 23:14 Årsag: forkert link

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kommer ind i drops arkiv med det link. Men jeg ved jo ikke, hvilken trøje det er.

    Det hjalp Marion! Nu kan jeg se den. Og den er meget sød.

    Jeg får det til 18. Husker du at tælle omslagene med?

    Jeg får det til 20, når jeg tæller på mønstret.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    marion Gæst
    hvor underligt den var der lige før vi prøver da bare med et nyt link

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Det er da også en rigtig sød trøje Den kan jeg da godt forstå at din mor gerne vil have
    Nu er jeg jo absolut IKKE strikkekyndig, men hvad betyder det der med 5m forkantmasker?? Er det nogen der skal trækkes fra i mønstret når man tæller??
    Jeg spørger bare fordi jeg gerne vil blive bedre til at forstå disse kryptiske opskrifter
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  5. #5
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bjergged Se meddelelser
    Det er da også en rigtig sød trøje Den kan jeg da godt forstå at din mor gerne vil have
    Nu er jeg jo absolut IKKE strikkekyndig, men hvad betyder det der med 5m forkantmasker?? Er det nogen der skal trækkes fra i mønstret når man tæller??
    Jeg spørger bare fordi jeg gerne vil blive bedre til at forstå disse kryptiske opskrifter

    det betyder at de 5 første 5 og 5 sidste masker er forkanten på trøjen og skal strikkes i ret på hele trøjen og tælles derfor ikke med i det diagram der er med :-) så du har skam forstået det helt rigtigt hvis du ser på billedet kan du også se der er en retkant foran i hver side af trøjen prøver nogle gange at kigge mig frem på billeder men denne her kan jeg bare ikke få til at passe og det irretere mig grænseløst..

    så håber virkelig at jeg en eller anden kan hjælpe mog inden jeg helt i selsving over denne trøje

  6. #6
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg kommer ind i drops arkiv med det link. Men jeg ved jo ikke, hvilken trøje det er.

    Det hjalp Marion! Nu kan jeg se den. Og den er meget sød.

    Jeg får det til 18. Husker du at tælle omslagene med?

    Jeg får det til 20, når jeg tæller på mønstret.
    hmm tæller og tæller og sidder tilbage med 2 masker i overskud til sidst selvom jeg har 185 masker på pinden meget underligt må prøve igen igen...

  7. #7
    marion Gæst
    aha nu tror jeg at jeg er med jeg starter med at slå om lige efter kantmaskerne tror da sørme jeg lige skal strikke en ret inden så passer pengene tak for hjælpen :-)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    ihhhh hvor er det altså bare spændene at følge med i hvordan et kæmpe problem kan forsvinde i den blå luft og et nyt vidunder ser dagens lys
    Glæder mig til at se det færdige resultat
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du skal begynde med 1 ret før du slår om første gang.

    Jeg læser diagrammet fra højre mod venstre. Først i næste omgang skal du gå fra venstre mod højre. Du går skiftevis fra den ene side og fra den anden side.

    Det kan være, at du skal sætte tal på omgangene. Alle de ulige omgange til højre og alle de lige omgange til venstre.

    Måske er det et halvt diagram, der skal spejlvendes, når du har strikket de 18 masker. Sådan, at du også ender med 1 ret (før kantmaskerne).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg kan jo overhovedet ikke hjælpe, men jeg glææææææder mig til at se resultatet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •