Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Skift af farve

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted
    Indlæg
    48

    Skift af farve

    Jeg har tænkt mig at give mig i kast med denne poncho http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=20〈=dk Det er første gang jeg skal strikke et farvet mønster, og vil høre om der findes en nem eller smart måde at gøre det på. Som det ses i mønsterrapporten skal der i flere af rækkerne kun strikkes 1 maske med en farve og 1 maske med en anden farve. Tænker det vil være ret omstændigt at klippe tråden, skifte for en maske og klippe tråden igen osv.

    Hjælp....

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Du lader bare begge tråde løbe med på bagsiden og trækker farven du skal bruge med over på din "strikkefinger" - men PAS PÅ den der hviler IKKE bliver for stram. Har strikket rigtig mange sweatre med mønster på denne måde...
    Det er IKKEmeningen man skal klippe garnet hver gang.
    Du kan evt tage nogel blå marmeladespande og lave hul i låget - een til hver farve - og trække garnet ud af dette hul - så kludrer farverne ikke så nemt sammen for dig

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hej Mishka.
    Det er også en pæn poncho. Hvis du ikke har prøvet at strikke med to farver før, er det en god ide at se videoen på garnstudio. Som Janneha skriver skal du lade begge garner følge med på bagsiden. Du kan se videoen hvis du klikker på Drops instruktionsvideo: Fair isle-2 farver, linket er lige inden diagrammet.
    VH. Jeanet

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted
    Indlæg
    48
    Tak for hjælpen. Har lavet en strikkeprøve nu, og det gik helt ok :)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det er en flot poncho - det bliver spændende at se den færdig.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    sssfaw Gæst
    Jeg har et problem med farveskift/start med nyt nøgle garn. jeg har gjort det jeg lægger det ny over finger, der hænger self noget af enden, fra det gamle, men enderne smutter ud for mig og jeg taber maskerne. Håber min forklaring er god nok?

  7. #7
    Tut Gæst
    hvor er den flot.

    Glæder mig til at se billed af den.

    fra Tut

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af sssfaw Se meddelelser
    Jeg har et problem med farveskift/start med nyt nøgle garn. jeg har gjort det jeg lægger det ny over finger, der hænger self noget af enden, fra det gamle, men enderne smutter ud for mig og jeg taber maskerne. Håber min forklaring er god nok?
    Prøv at kigge her http://www.paapinden.dk/strikkeguide/at-skifte-garn.php der er to muligheder. Håber der en du kan bruge.

    VH. Jeanet

  9. #9
    sssfaw Gæst
    Var den nederste måde på hendes side jeg mente jeg har haft prøvet uden held. Må prøve igen senere har ikke haft tid til og kigge på det, og først set dit svar nu ;)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted
    Indlæg
    48
    Så har jeg faktisk fået lavet hele 2 ponchoer og de er blevet rigtig flotte. Strikkefastheden er smuttet lidt hist og pist, det er lidt svært med 2 farver at holde lige meget fast på begge tråde,men jeg lærte jo også først at strikke for knap 6 mdr siden, og så jeg er meget tilfreds Ligger billeder ind, lige så snart jeg får taget dem.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •